Lleida pren el relleu de Reus com a seu del Catalonia Open WTA 125-Torneig Internacional Terres de Lleida, que tindrà lloc del 29 d’abril al 5 de maig.
Aquesta prova del circuit professional femení és organitzada per la Federació Catalana de Tennis, amb el suport d’Esportcat, Generalitat de Catalunya, i que neix de l’aliança estratègica entre l’FCT i la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física de la Generalitat de Catalunya per impulsar l’esport femení i generar visibilitat i referents.
La directora del torneig, Neus Ávila, va destacar el cartell de luxe. Amb jugadores del Top-100, entre d’altres, hi haurà la nord-americana Emma Navarro (nº20), així com la txeca Katerina Siniakova, campiona dels quatre Grand Slam, de la WTA Finals i els Jocs Olímpics de Tòquio en dobles. Sara Sorribes i Rebeka Masarova, habituals de l’equip espanyol de Billie Jean King Cup, també hi seran. Sofia Kenin (45), campiona de l’Australian Open i finalista de Roland Garros, disputarà la prèvia.
La jove de 19 anys Erika Andreeva (99), tanca la llista. A més a més, jugadores que perdin la primera ronda al Masters 1.000 de Madrid podrien aterrar-hi també, per dates. Tot plegat s’estima que comporti un impacte econòmic, com a Reus, d’uns 1,5 milions d’euros. El president de la FCT, Jordi Tamayo, va avançar que el pas futur és organitzar un torneig de categoria superior, ja a Barcelona. El president del CT Lleida, l’amfitrió, Jose Luis Solans, va destacar que “això és un somni fet realitat”.