Els lleidatans Eduard Pons i Jaume Betriu van tancar la desafiadora crono 48 hores amb una destacada remuntada que els va portar del 21è al 13è lloc en la classificació d’etapa, i fins al 12è en la general de Challenger.
Després dels nombrosos contratemps soferts en la primera meitat, la dupla ilerdenca va aconseguir completar, en 14 hores, els gairebé 1.000 quilòmetres contra el crono d’aquesta exigent prova de foc del Dakar 2025. La segona etapa va començar amb un Pons molt ràpid, que es va col·locar entre els sis primers. No obstant això, al voltant del quilòmetre 230, un problema en el motor del Taurus T3 Max de l’estructura Nasser Racing el va obligar a detenir-se durant més d’una hora per a reparar-lo. Més tard, els frens van començar a fallar i van deixar a l’equip amb la complicada tasca de solucionar les avaries sense assistència mecànica i únicament amb els seus propis mitjans en el campament “B”, on van haver de fer nit. La tasca d’ahir consistia a completar els 446 quilòmetres restants des de la zona de descans “B”. Amb terrenys variats com a pistes de terra, sorra i dunes, així com una important dosi de navegació, l’equip va saber mantenir un ritme sòlid al mateix temps que cuidava la mecànica del vehicle, per a superar aquesta difícil etapa i mantenir-se viu en la lluita. “Aquesta crono ha estat especialment exigent i estem esgotats”, va valorar Pons.
El pilot d’Oliana, Isidre Esteve, ha perdut gairebé 3 hores per un trencament en la transmissió, quan ocupava una extraordinària 25a posició provisional després de 700 quilòmetres de l’etapa més llarga. El pilot ilerdenc va completar l’especial després que el copilot, Txema Villalobos, solucionés el problema en plena ruta. “Hem pogut reparar, som aquí i queda molta carrera encara. Sap greu que passin aquestes coses, però, tothom té problemes al Dakar”, va explicar. En cotxes, va guanyar Yazeed Al Rajhi i Henk Lategan és líder. Martin Macik és líder en camions i Daniel Sanders en motos.