La Fundació Orfeó Lleidatà va presentar ahir el cicle ‘Clàssica Oberta’, una proposta que organitza amb la col·laboració de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i el suport de la Fundació Horitzons 2050, que oferirà tres concerts de música clàssica en format cafè-concert amb servei de bar i que també comptarà amb un dinamitzador que presentarà les sessions i conduirà el diàleg entre els músics i el públic. “Necessitem reinventar la música clàssica amb projectes que li donin un tomb a la manera com l’expliquem o la posem en escena”, explicava Xavier Quinquillà, director executiu de l’entitat. Per la seva banda, la directora de l’ESMUC, Núria Sempere, parlava de l’aportació que pot fer el cicle al debat sobre “què mantenim de la ‘litúrgia’ de la clàssica i de què ens podem desprendre, perquè hi ha elements que ens fan nosa, sense caure en l’entreteniment” i també valorava la nova experiència que tindran els músics de la seva escola, que seran protagonistes de dos concerts.
Mario Peña y Lillo, coordinador del cicle i que també serà el dinamitzador va detallar el programa, que començarà el 9 de març (20.00 hores) amb ‘El Concert d’Aranjuez’, una de les obres més emblemàtiques de la guitarra clàssica, en el 25è aniversari de la mort del seu autor, Joaquín Rodrigo, que serà interpretat pel guitarrista xilè Gian Carlo Scevola i la pianista sèrbia Katarina Ruvidic. El 6 d’abril (20.00) serà el torn de quatre estudiants de Màster de l’ESMUC, que actuaran en dues parelles d’intèrprets; Iris Miralles (soprano) i Aina Gascó (piano); i Enrique Padilla (baríton) i María Trigueros (piano), en un concert dedicat al lied, amb obres de Schubert, Debussy o Bernstein. Finalment, el 20 d’abril (20.00), acaba el cicle el Trio Tragique, format pels estudiants de Grau Antonio Cruzado (clarinet), Adela Beiro (viola) i Marta Infante (piano), amb un repertori basat en el romanticisme de Max Bruch o Carl Reinecke. Xavier Quinquillà va destacar la voluntat de l’Orfeó de fer un cicle accessible, amb el preu de l’entrada a 8 euros. “Creiem que la gratuïtat li treu valor a les coses i aquest és un projecte molt treballat i de qualitat, però mantenim la nostra política de preus populars”. Antoni Gelonch, president de la Fundació Horitzons 2050, va celebrar que “a Lleida comenci una experiència d’I+D+I en música clàssica” i va reiterar la seva vocació de “no fer allò que es fa, i d’establir sinergies amb les entitats”, en aquest cas l’Orfeó.