“Volem ACB”. Aquest és el crit unànime que ha acomiadat l’ICG Força Lleida de Gerard Encuentra en els darrers partits a Barris Nord. Allò que el mes de setembre era una utopia s’ha acabat convertint en una legítima aspiració atès el desenvolupament de la lliga. L’equip seria líder en una hipotètica classificació de les 25 darreres jornades. O, dit d’una altra manera, des que Hasbrouck i Vega es van recuperar de les seves lesions inicials i es va fitxar a Krutwig.
Un cop la victòria del Coruña davant Tizona en la jornada de dimecres deixa l’equip gallec amb un peu a l’ACB, l’aspiració de la resta de clubs és lluitar per la segona plaça d’ascens. Per això, però, cal superar una eliminatòria de quarts de final i després guanyar la Final Four que es jugarà els dies 8 i 9 de juny.
I és aquí on el Força Lleida i la Paeria estan disposats a posar tota la carn a la graella per acollir aquesta fase final en cas que l’equip d’Encuentra la jugui. Després de diferents reunions, la candidatura lleidatana ja està perfilada amb una inversió de prop de 70.000 euros.
El club organitzador s’ha de fer càrrec, entre d’altres, de les despeses de cada partit (delegat, speaker, aigua, gel, seguretat, etcètera), 40 habituacions individuals en un hotel de quatre estrelles pel personal de la FEB, i tres dobles i quatre individuals pels àrbitres.
La gestió de la taquilla va a càrrec de la FEB, que es queda amb el 50% dels ingressos deixant l’altre 50 a l’organitzador. La publicitat també és federativa i els clubs poden utilitzar els leds perimetrals en 12 minuts de cada partit.
El club tindrà un patrocinador específic per l’eliminatòria prèvia de quarts de final
Un cop assolida la classificació matemàtica per jugar el play off de quarts de final, el Força Lleida només està pendent de saber si tindrà el factor pista a favor o no. Per si de cas, des del club ja s’ha tancat un acord amb un patrocinador específic per aquesta eliminatòria que es jugarà els dies 16/17, 18/19, 23/24 i, si és necessari un quart partit el 25/26 i cinquè el 30/31.