Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La jutgessa imputa l’exconsellera d’Interior valenciana per la dana

La magistrada no investiga Mazón en ser aforat, però el convida a declarar voluntàriament com a imputat

FOTO_ Elio Germani (EFE) El president del Govern valencià, Carlos Mazón, convidat a declarar voluntàriament

ARTICLES - ZONA 2

El jutjat de Catarroja que instrueix la investigació sobre la gestió de la dana a València ha rebutjat citar com a investigat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, però ha acordat cridar amb aquesta condició l’exconsellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i l’exsecretari autonòmic d’Emergències, Emilio Argüe. 

En el cas del president, que és aforat davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, la resolució rebutja citar-lo, sense perjudici, afegeix, “que ell ho demani voluntàriament”, cas en què hauria de fer-ho com a investigat i no com a testimoni.

La magistrada rebutja així mateix l’admissió de querelles contra altres responsables de l’Administració autonòmica i de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), segons acorda en dues actuacions notificades aquest dilluns a les parts personades en el procediment, obert per presumptes delictes d’homicidi i lesions per imprudència, segons informa el Tribunal Superior de Justícia.

La jutgessa reitera en aquest acte que l’avís a la població pel sistema Es-Alert a les 20.11 hores del 29 d’octubre “va ser tardà i erroni”, que la convocatòria del Centre de Coordinació d’Emergències (Cecopi) a les 17 hores d’aquell dia “es va dur a terme amb una gran demora” i que la presa de decisions per l’Administració autonòmica destinada a alertar la població es va produir “amb un retard encara més gran”.

Precisament, un dels informes remesos per la Generalitat al jutjat assenyala que a les 13.00 hores ja s’havien quantificat més de 85 avisos d’”incomunicats, rescats i acumulacions d’aigua” a la comarca de Requena-Utiel i que hi havia 33 carreteres tallades.

UNA VÍCTIMA MÉS

D’altra banda, el jutjat va elevar ahir a 225 el nombre de víctimes mortals (fins ara eren 224 a més de tres persones desaparegudes) després d’incorporar una dona que patia leucèmia i que va morir després de quedar sense assistència per les inundacions.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8