Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Esteve salva una etapa difícil després del dia de descans

El pilot lleidatà i el seu copilot completen una llarga jornada de nit després d’una reparació d’emergència en la suspensió

FOTO_ mediagé El pilot d’Oliana Isidre Esteve en el seu Toyota Hilux T1+ durant l’etapa d’ahir entre Hail i Al Duwadimi de sis-cents cinc quilòmetres

ARTICLES - ZONA 2

Isidre Esteve va salvar una etapa compromesa en el reinici del Dakar, després de la jornada de descans del divendres a Hail.

El Repsol Toyota Ral·li Team va haver d’efectuar una reparació d’emergència en la suspensió posterior, escomesa amb diligència pel copilot i mecànic expert Txema Villalobos.

El Toyota Hilux T1+ amb els colors de Repsol, MGS Segurs i TOYOTA GAZOO Racing Spain rodava en una excel·lent 30a posició provisional de l’especial abans del problema, però l’hora perduda va interrompre la seva progressió en la general, on Isidre Esteve ocupa ara la 50a posició absoluta, la 31a en la categoria Ultimate.

L’etapa del dia, entre Hail i Al Duwadimi, era molt llarga, amb una especial de 605 quilòmetres, encara que amb un tram de 172 quilòmetres neutralitzats al mig. Isidre Esteve relatava així el succeït: “Hem començat l’etapa molt bé, però en el quilòmetre 150 hem trencat els dos amortidors posteriors de la dreta i el trapezi, i hem hagut de parar. Hem aguantat perquè hem baixat molt el ritme i només hem pogut córrer una mica en l’última part, que eren pistes de terra”.

Per fortuna, el copilot Txema Villalobos va ser capaç d’inventar-se una solució, desmuntant un amortidor de la roda davantera per a muntar-lo enrere, reparació que va completar en tot just seixanta minuts. Com la jornada era molt llarga, els últims 100 quilòmetres de pistes els van fer ja de nit tancada. Sempre amb l’esperança que el trapezi, que estava esquerdat, aguantés, com així va ser.

Una vegada en el campament d’Al Duwadimi, després que Isidre Esteve i Txema Villalobos haguessin passat 12 hores en el cotxe en total (6 hores i mitja en plena especial), l’assistència del Repsol Toyota Ral·li Team anava a procedir a posar en solfa les suspensions de cara a la setena etapa (novè dia de carrera).

EDUARD PONS

L’altre pilot lleidatà, l’Eduard Pons, que va haver d’abandonar el divendres l’aventura del Dakar per una avaria al xassís del seu Taurus T3 Max, després d’haver bolcat a la 5a etapa, ja va arribar ahir a Espanya amb el seu company Jaume Betriu.
“La grip que vam sofrir tots dos i els problemes tècnics d’un vehicle nou que no ha rendit com devia han condicionat la que podia haver estat una molt bona carrera per a nosaltres”, assegurava Pons.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12