El pilot lleidatà Isidre Esteve participarà enguany en el seu 20è Rally Dakar i en una entrevista amb Agencia EFE va deixar una sèrie de reflexions sobre la inclusivitat en el món del motorsport.
Primerament, Esteve va fer un repàs a la seva trajectòria, “Vaig començar l’any 1998, al Dakar, a Àfrica, amb moto. Va ser l’experiència de la meva vida, vaig descobrir la carrera i el continent. Durant 10 anys va competir en moto, però el 2007 va patir un accident que el va deixar en cadira de rodes “en el meu millor moment”. “Ara tornem a estar aquí amb un equip molt competitiu i sentint que formem part d’una cosa molt important”.
El pilot de la Seu d’Urgell també reconeixia que no li molestava que se’l relacionés amb la seva història de superació, “Al final un no pot amagar la seva realitat. Cal veure-ho com una història que s’ha superat, que és aquí, però que no interfereix en el teu treball. Si vaig tenir l’accident i vaig continuar fent el que més m’agrada, que és competir a nivell professional, és perquè hi ha un bagatge anterior i perquè som capaços de competir en igualtat de condicions”.
El motorsport és el clar exemple del que és l’esport inclusiu. La meva lesió i el meu recorregut fins a aquesta normalització és aquí. Però després em pujo al cotxe i li parlo a Txema Villalobos (copilot) i volem guanyar, deia Esteve.
Respecte al Dakar comentava que “Estem preparats i anirem a la carrera a intentar estar amb els pilots de davant. Sabem que hi ha cinc marques, que hi ha més de 20 pilots oficials. Hem d’estar amb ells el dia a dia. Aquest és l’objectiu que tenim per al 2025, a més de continuar amb el desenvolupament del combustible renovable i del lubrificant renovable.”
En ser preguntat pel seu copilot Txema Villalobos i la seva relació dins del cotxe, va contestar que “Al final acabes parlant de la vida. De què fa la família, de com et trobes, del teu treball i del futur. El bo és que ens vam conèixer en 2009 i es va pujar al meu costat en 2011. Ha arribat un moment amb Txema en què jo m’aixeco al matí, li miro i sé com està ell. Hi ha una compenetració, això fa que les coses en el cotxe siguin fàcils”.