L’Espai Fruita Barris viurà el pròxim diumenge un matí per al record amb la visita del Real Madrid en la Lliga Endesa amb l’aforament al complet (12.30h). El conjunt lleidatà tindrà una papereta difícil, però també l’oportunitat de repetir una gesta que en l’anterior etapa del bàsquet lleidatà a l’ACB es va convertir en quelcom habitual.
La temporada del debut a l’elit (2001/02), l’equip va fer història en la darrera jornada de lliga amb un triomf davant el Madrid de Sergio Scariolo per 84-65 que li va permetre convertir-se en el primer debutat que es classifica per jugar els lay off pel títol, una fita que encara ara no ha pogut repetir ningú. Roger Grimau, amb 20 punts, i Lucas Victoriano, amb 16, van ser els líders d’un dia memorable.
La segona victòria lleidatana es remunta a l’any 2003, quan un 17 de maig l’aleshores Caprabo Lleida va superar l’equip madridista per 85-69. Eren uns altres temps. L’equip del Madrid l’entrenava Javier Imbroda. El Caprabo Lleida l’entrenava aleshores Edu Torres i entre els seus jugadors hi havia Grimau (18 punts), Ruffin (10) o Bramlett (7), entre altres. En va haver-hi altres, de victòries, però en aquella el Madrid es va quedar fora del play-off. Lleida té, per tant, experiència en fer la guitza al Real Madrid.
El tercer triomf arribaria el tercer any de l’equip a l’ACB, quan el Madrid va caure per 85-73 en un partit on Esteller va fer 22 punts.
La quarta visita del Madrid va acabar amb una clara derrota per 54-85 l’any del descens.