La veritable acció va començar ahir. Després d’un curt pròleg en el qual Eduard Pons no va poder esprémer el rendiment del Taurus T3 Max de l’estructura Nasser Racing, a causa de problemes de potència del motor, ahir es va enfrontar a la primera etapa, de 413 quilòmetres contra el crono al voltant de Bisha, en la qual va demostrar que és un candidat a estar entre els millors de la categoria Challenger.
Amb Jaume Betriu a la seva dreta, el pilot de Lleida, que partia des de la 68a posició a conseqüència del resultat del pròleg, va trobar un bon ritme i va aconseguir l’11è lloc de la seva classe (55è absolut). Tot això malgrat els contratemps tècnics que encara arrossega el Taurus, encara que més lleus que el dia anterior, i les seqüeles de la grip que van minvar lleugerament el seu estat físic.
“Les sensacions són bones; el cotxe va millor i sembla que, a poc a poc, es van solucionant els problemes en el motor. La febre m’ha passat una mica de factura físicament, però m’estic recuperant i cada dia em sento amb més energia”, assegurava l’ilerdenc.
Per la seva part, Isidre Esteve va completar la primera especial tot i tenir grip.
El Dakar ha infligit un cop fort al Repsol Toyota Ral·li Team en la primera etapa llarga de la prova. No va ser un problema mecànic ni una fallada de navegació, sinó la indisposició del pilot Isidre Esteve. El d’Oliana va passar mala nit, va començar la jornada amb febre i va haver de treure forces de flaquesa per a completar l’especial del dia, un bucle al voltant de Bisha, amb 413 quilòmetres cronometrats. Al final de la jornada, els metges del Dakar li van diagnosticar una grip.
En un dia així, el resultat és això de menys, però la classificació de l’etapa col·loca al Toyota Hilux T1+ número 229 en la 69a posició absoluta (44a en Ultimate), després de 5 hores i 28 minuts i mig de sofriment en la sorra. Tenint en compte les dificultats, és ressenyable que Esteve hagi cedit a penes 53 minuts al capdavant.
El català Joan Font salva una jornada difícil després de perdre temps assistint a un company
El Dakar 2025 va començar de manera trepidant per a Joan Font i Sergi Brugué. En la primera especial de la competició, disputada ahir al voltant de Bisha, amb 413 quilòmetres cronometrats, la dupla catalana de BBR Motorsport va haver de fer front a tota classe d’obstacles per a aconseguir la meta, que va aconseguir creuar després de 8 hores i 10 minuts de carrera en 43a posició de la categoria Challenger. El primer contratemps el va tenir res més començar. En el quilòmetre 2, Font es va veure obligat a detenir el seu vehicle per primera vegada en aquesta edició per a socórrer a un company d’equip, el saudita Yasir Seaidan, que havia trencat la caixa de direcció de la seva Taurus. Un imprevist que li va fer perdre un valuós temps, prop de 50 minuts, i que fet i fet li va penalitzar molt en l’últim tram de l’etapa, que va haver de completar de nit. “Encara que principalment treballem per als Red Bull, si hi ha algú del nostre equip amb problemes, la qual cosa no farem és deixar-lo penjat. Així que ens hem parat i el Sergi, s’ha posat a canviar la caixa de direcció assistida”, explicava el pilot de Vic.