El nucli urbà d’Andaní d’Alfarràs (Segrià) i les granges pròximes a la carretera N-230, confinats des de les quatre de la tarda per un incendi forestal pròxim al torrent Regal de Viuda, s’han desconfinat cap a dos quarts de vuit del vespre per la bona evolució del foc, segons han indicat els Bombers. La carretera segueix tallada en sentit Pont de Suert. 49 dotacions dels Bombers, 10 de les quals aèries, treballen en el dispositiu d’extinció. Els esforços es concentren en el flanc esquerre, únic que manté flama, per evitar que s’obri amb el canvi de vent de ponent a marinada. Protecció Civil ha enviat un missatge Es-Alert als telèfons mòbils de la zona per avisar del desconfinament.
Cap a tres quarts de set de la tarda els Bombers han explicat que durant la primera hora, aproximadament, l’incendi ha evolucionat empès pel vent de ponent, cosa que mantenia estable el flanc esquerre, per la qual cosa s’han prioritzat els treballs al flanc dret.
A les sis de la tarda, la previsió del canvi de vent de ponent a marinada ha fet variar l’estratègia i els esforços s’han concentrat en el flanc esquerre, en la zona més pròxima al cap, única zona que aquella hora encara presentava flama. Els Bombers alertaven que el vent de l’est podria obrir aquella part de l’incendi cap a zona forestal, en contra de l’evolució cap a zona agrícola que havia presentat fins aleshores.
L’incendi afecta un territori amb zona de conreus, vegetació forestal, camps erms i turons, que fan evolucionar el foc mitjançant pujades i baixades. Afecta una superfície aproximada de 20 hectàrees, segons dades provisionals dels Agents Rurals.














