Marc Márquez ha obert la porta a la possibilitat de tornar a Honda en un futur proper. Als seus 32 anys, el lleidatà és el pilot més veterà de MotoGP quant a temporades en la categoria reina, on porta des de 2013. Afrontarà, per tant, la seva catorzena temporada en MotoGP en 2026, i ho farà per a lluitar pel seu desè títol. Encara que més enllà d’això, està en l’horitzó el 2027, i Marc ha donat el ball per començat.
En ser preguntat en la festa de Nadal de Ducati a Borgo Panigale sobre el seu futur, Marc va dir literalment que tenia “vuit de deu” possibilitats de quedar-se, i que decidiria en les pròximes setmanes.
“És clar que tenim la moto més ràpida i això és el més important; per a 2027-2028 tot està en dubte, s’obrirà tot el mercat. Evidentment sempre he intentat, si estic content, soc ràpid i estic guanyant, no moure’m, però la prioritat número u és ser ràpid. Sé que en l’equip Ducati es pot ser ràpid, però també haig d’entendre moltes coses i decidir el que és millor”, va començar dient.
Així que va arribar la pregunta de quina probabilitat hi ha que es quedi a Ducati? I la resposta va deixar molts dubtes: “No ho sé. Al final et puc dir que per part meva un vuit de deu, però no depèn només d’una part. Estem treballant en aquest 2025 i 2026 per a guanyar i totes les parts volen guanyar. Això és el més important per a 2027-2028”.
Això sí, sembla que aquest mal de cap o es resoldrà aviat, o passarà a ser lut,o perquè sembla que vol decidir-ho en les pròximes dues setmanes: “Haig de prendre’m aquestes dues setmanes, primer perquè honestament ni tan sols he tingut temps per a mi i, com he dit al principi, he tingut un novembre i un desembre estressants física i mentalment per tots els compromisos que he tingut. Sí, és una bona notícia, però no m’he quedat a casa i ara faig dues setmanes per a pensar en el meu futur i prendre la decisió més justa, o la que crec que és la millor per a mi”.
Així que la possibilitat que Marc deixi un projecte com el de Ducati és una realitat que, atenint-nos als números, és petita però existent. El que no és fàcil d’endevinar és si estem davant el típic joc per a aconseguir millors condicions o hi ha una cosa important darrere.
Dins de pocs dies entrem en 2026 i aquí ja no es parla del campionat, sinó de la temporada. Ha estat un novembre i un desembre molt exigent perquè he tingut molts esdeveniments, moltes cerimònies, la qual cosa és un bon senyal, però fer-ho també amb la recuperació de l’espatlla ha estat exigent mental i físicament.
Àlex paralitza la renovació amb el Gresini Racing Team
El futur d’Àlex Márquez en el Gresini Racing Team no és gens clar perquè, tal com succeeix amb el seu germà Marc, ha paralitzat les converses per a signar un nou contracte, i ha rebutjat les ofertes que li han presentat.
Encara que ha declarat que és molt feliç en el seu actual equip, no oculta que té curiositat per marxar a un equip oficial, i abandonar l’estructura satèl·lit. No obstant això, la seva prioritat seria ascendir al Ducati Lenovo Team, i ocupar el seient de Francesco Bagnaia.

Així i tot, Àlex també exigeix una important millora salarial, que reflecteixi l’evolució que ha experimentat al llarg dels últims mesos. No es conforma amb percebre menys d’un milió d’euros a l’any, el seu salari en aquests moments, que li situa com un dels pitjors pagats.
Una quantitat ridícula, si la comparem, per exemple, amb la fitxa que té Marc, que és 13 vegades més elevada, o la d’altres pilots com Pecco, Brad Binder o Àlex Rins, que han fet molts menys mèrits.













