“Tan senzill com feminisme” és el leitmotiv de la campanya institucional del Govern pel 8-M. El Departament d’Igualtat i Feminisme “celebra i reivindica” així el paper del feminisme “per millorar el dia a dia de totes les persones”.
La campanya recorda amb exemples quotidians que el feminisme “vol coses tan senzilles com tenir les mateixes oportunitats, tornar a casa tranquil·les o compartir les tasques de la casa i de la criança”.
Els cartells de la campanya el protagonitzen dones en escenes quotidianes, amb recordatoris sobre la desigualtat entre homes i dones en l’àmbit laboral, familiar o de la seguretat personal. Amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, el Departament d’Igualtat i Feminisme llança una campanya que posa l’accent en “la senzillesa” dels objectius del moviment feminista, alhora que vol remarcar els arguments i les dades que l’avalen, i que contradiuen “el negacionisme” dels qui “diuen que el feminisme ha arribat massa lluny”, un de cada tres catalans segons el CEO. La campanya ofereix dades sobre la desigualtat: les dones ingressen un 27,8% menys en la pensió que els homes; la dedicació de les dones a la casa i a la criança és de 15 hores més a la setmana que els homes; el 83% de les dones tenen por de caminar soles de nit. Un cartell calcula que “encara queden 130 anys per assolir la igualtat entre dones i homes”.