Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Josep Vallverdú, medalla d’honor de la Xarxa Vives d’Universitats

L’associació va destacar la seva trajectòria literària i també reconeix la lingüista Gemma Rigau i el sociòleg Rafael Castelló

FOTO_ Alba Mor (ACN) Josep Vallverdú en l’acte de cloenda de la commemoració del seu centenari

ARTICLES - ZONA 2

El Consell General de la Xarxa Vives d’Universitats, format pels 22 rectors i rectores de les universitats membres, distingirà amb la Medalla d’Honor 2024 de la institució a l’escriptor lleidatà Josep Vallverdú, la lingüista Gemma Rigau i el sociòleg Rafael Castelló. Es tracta d’un premi que reconeix la trajectòria professional i el compromís amb la ciència, la cultura i la societat dels tres guardonats, segons informa l’associació d’universitats.

Pel que fa a Josep Vallverdú, pròxim a complir 101 anys, la Xarxa Vives d’Universitats valora la trajectòria de l’escriptor català, poeta, dramaturg, lingüista, traductor i assagista reconegut sobretot en l’àmbit de la literatura infantil i juvenil, que compta amb més de 200 obres publicades. L’acte públic de lliurament tindrà lloc el pròxim 10 de juliol a la Universitat Politècnica de Catalunya, i estarà presidit pel president de la Xarxa Vives i rector de la UPC, Daniel Crespo Artiaga.

Gemma Rigau és una filòloga i lingüista catalana que ha dedicat la seva vida a l’estudi de la llengua catalana, fent importants aportacions a la lingüística teòrica. Rafael Castelló és un sociòleg valencià, que ha treballat en la recerca de la demografia i la sociologia política.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12