L’Institut d’Estudis Ilerdencs va inaugurar ahir, a la sala la Gòtika, l’exposició ‘Pronòstic, un estudi del bosc’, de Maria Giró Coll, guanyadora de LARVA-Biennal d’Arts Plàstiques i Visuals, que vol ser un crit d’alerta sobre l’actual gestió dels boscos al Pirineu i la possibilitat que un gran incendi el pugui cremar. L’artista de Montferrer i Castellbò va explicar que el projecte sorgeix “d’una sentència de Marc Castellnou, cap dels GRAF, que deia que el Pirineu es podria cremar de punta a punta, que és molt baixa però que cada any augmenta”. A partir d’aquí, deia, va començar una investigació de dos anys, parlant amb persones de diferents sectors que hi treballen, “per entendre com funciona la gestió forestal a Catalunya” i després va crear aquestes peces, de diverses disciplines, “que es relacionen amb el bosc del Pirineu, sobretot especulant cap al futur i fent una reflexió sobre com volem que sigui i com ens l’imaginem, perquè la situació, no només a nivell climàtic, és d’emergència”.
Marta Salla, coordinadora de la secció d’Arts i Patrimoni de l’IEI, destacava la importància del premi LARVA, “una plataforma per poder exhibir l’obra que produeixen artistes emergents” i afegia que en el cas de Maria Giró “es va tenir en compte no només el potencial del projecte sinó també el de fer una exposició individual”. En aquesta passada edició es van presentar 26 projectes, dels quals es van seleccionar sis finalistes per a l’exposició col·lectiva i la guanyadora. El director de l’IEI, Andreu Vàzquez, va destacar el “guiatge” del cap d’exposicions de l’IEI, Anselm Ros, i també valorava “la transcendència que està agafant la sala la Gòtika amb la seva especialització”.