El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat provisionalment l’estudi informatiu per millorar un tram de 19,5 quilòmetres de la carretera N-240 entre Lleida i les Borges Blanques. El projecte preveu desdoblar el tram de l’N-240 entre Lleida i Margalef, al terme municipal de Torregrossa però oblida el tram entre Juneda i les Borges Blanques, un dels que històricament ha registrat més accidents de trànsit.
A partir d’aquí, es proposa habilitar una carretera de nova construcció que connectaria l’N-240 des d’un punt entre Margalef i Juneda amb l’AP-2, a la sortida de les Borges, amb un format de tres carrils (2+1), un dels quals seria d’avançament. Aquesta tram de nova construcció tindrà 11 kilòmetres de longitud i haurà de creuar part dels termes de les Borges i Juneda.
En quant al tram existent entre les Borges i Margalef es continuarà fent per l’actual carretera on no s’hi preveu cap millora, al menys, en aquest projecte.
Segons la Subdelegació del Govern de Lleida, l’actuació pretén millorar la funcionalitat i la seguretat viària en aquesta via, així com la seva connexió amb l’autopista. Afirmen també que malgrat la supressió del peatge a l’AP-2 ha reduït notablement el trànsit a l’N-240, Transports considera que aquesta via encara manté un volum de trànsit rellevant especialment en les proximitats de Lleida. L’estudi informatiu serà sotmès als tràmits d’informació pública i d’avaluació d’impacte ambiental, l’anunci corresponent del qual s’ha de publicar al BOE.
El subdelegat del Govern espanyol a Lleida, José Crespín, va explicar que és el primer cop en darrers 15 anys que el Ministeri presenta un projecte per a la millora de l’N-240 entre Lleida i les Borges Blanques. Una proposta que s’ha escollit entre una quinzena de propostes, i que segons reconeix el mateix Crespín “arriba més tard del que hauria estat del nostre interès”.