Una cinquantena d’estudiants de 2n del grau universitari en Educació Social de la Universitat de Lleida (UdL) han participat aquest dimarts en una sessió emmarcada en el projecte ‘Camins i perspectives’ que el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) promou amb les universitats catalanes per tal d’apropar la realitat de professionals en actiu amb l’estudiantat.
A totes les escoles i instituts
La figura de l’educadora social en escoles i instituts ha estat la protagonista de la cita que ha tingut lloc a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL. Tria feta per l’aposta del CEESC i de la facultat perquè hi hagi educadores socials a totes les escoles i instituts. Actualment sols n’hi ha en 7 centres escolars de Ponent (6 a Lleida i 1 a Balaguer).
En aquest sentit s’ha expressat el vicepresident del CEESC, Albert Font-Tarrés, que ha explicat les accions fetes a diferents nivells per tal d’aconseguir que el Departament d’Educació incorporés la figura, tal com hi ha en altres comunitats autònomes des de fa 20 anys. En aquest sentit, el CEESC i la UdL han demanat als serveis territorials d’Educació que l’estudiantat del grau universitari pugui fer pràctiques curriculars en les 7 escoles de Ponent que actualment hi ha educadores socials.
L’educadora social Noèlia Turmo ha explicat la seua experiència a l’escola Príncep de Viana de Lleida, on treballa des del novembre de 2020.
La veu de les mares
Cinc mares de l’Escola Príncep de Viana de Lleida han estat presents a la sessió i han volgut manifestar l’agraïment de comptar amb una educadora social a l’escola des de fa 3 cursos, que ha ajudat a vincular les famílies, l’escola i l’entorn amb la idea de fomentar l’èxit educatiu dels seus fills i filles i la millora de diverses situacions familiars.