L’Auditori Municipal Enric Granados serà l’escenari un any més, aquest divendres a partir de les 20.00 hores, d’un dels concerts del Festival de Valsos i Danses de l’Orquestra Simfònica del Vallès, que enguany va començar el dia 21 al Palau de la Música de Barcelona i que oferirà en total dotze actuacions a onze ciutats catalanes, entre elles la capital del Segrià, a més de Sabadell, Girona, Terrassa, Sant Boi de Llobregat, Vic, Reus, Rubí, Santa Cristina d’Aro i Puigcerdà.
El programa, amb què “un any més recordem el caràcter cíclic de la vida a través de la dansa ternària més celebrada del planeta: el vals”, farà un repàs als moments significatius de l’any 2024 a través d’una selecció musical que combinarà peces tradicionals i composicions universals que inclourà els clàssics valsos de la dinastia Strauss i obres que transiten entre diversos gèneres, com l’òpera italiana, la sarsuela catalana, la sardana i la polca. Compositors com Eduard Toldrà, Gioachino Rossini, Juli Garreta, Edward Elgar i Johann Strauss II seran els protagonistes musicals d’aquest viatge sonor.
El concert serà conduït enguany pel director d’orquestra Xavier Puig i compta amb la participació de les reconegudes sopranos catalanes Marta Mathéu i Andrea Martí, que actuen cadascuna individualment en alguns concerts. En el cas de Lleida d’aquest divendres serà Andrea Martí.
Una hora abans del concert (19.00), la sala 2 de l’Auditori acollirà, amb entrada lliure, una xerrada introductòria emmarcada en el cicle ‘Parlem de Música una eina per anar de concert’, en què Albert Ferrer Flamarich comentarà els orígens dels valsos i les danses que es podran sentir durant el concert.