Els Pets engeguen aquest cap de setmana a l’Auditori de Girona la gira per celebrar el 40è aniversari de la seva trajectòria, una sèrie de recitals que el 15 de febrer també els portarà a la Llotja de Lleida (un concert amb les entrades ja exhaurides).
La gira d’aniversari tindrà dos concerts diferents. “La idea era fer una cosa diferent, no fer un concert de grans èxits perquè això ja ho fèiem abans”, explica Lluís Gavaldà. Per això, han volgut “jugar” amb els números de les quatre dècades i han escollit interpretar íntegrament els quatre discos més emblemàtics: ‘Calla i balla’ (1991), ‘Bon dia’ (1997), ‘Agost’ (2004) i ‘Som’ (2018). A Lleia s’interpretarà el ‘Bon dia’ i ‘Agost’. “Si haguéssim sabut que era tanta feina potser hauríem retallat una miqueta”. Sense desvetllar detalls, la banda assegura que hi haurà “sorpreses” als bisos d’avui a Girona. La primera “idea una mica esbojarrada” va ser fer una mena de marató d’Els Pets, un “integral” amb els tretze discos. “Però era bastant inviable, més que res per la condició mental que tenim ara mateix, tots tres”, comenta Gavaldà. “I la física, no?”, hi afegeix Joan Reig.
La voluntat de celebrar l’aniversari fent “alguna cosa especial” per al seu públic era clara i, finalment, van decidir “jugar” amb les xifres i fer una picada d’ullet a aquestes quatre dècades damunt dels escenaris. El resultat arriba aquest cap de setmana per primer cop a l’Auditori de Girona amb dos concerts. S’han exhaurit les entrades per a les dues cites i també s’han exhaurit pel concert del dia 15 a la Llotja de Lleida. A Girona, Els Pets tocaran de manera íntegra els quatre discs més emblemàtics i reconeguts de la seva trajectòria, i ho faran en dos espectacles diferents i complementaris: un amb ‘Calla i Balla’ i ‘Som’ (dissabte), i l’altre amb ‘Bon dia’ i ‘Agost’ (diumenge). “Són gairebé 50 cançons”, afirmen.
BONA RESPOSTA
L’objectiu, segons concreten Lluís Gavaldà, Joan Reig i Falin Cáceres, és oferir al públic una experiència diferent i defugir de fer “un concert de grans èxits”: “Això ja ho fèiem abans. Volíem que fos innovador”. Els Pets admeten que preparar aquesta gira els ha portat més feina, però remarquen que el seu públic “es mereix un esforç especial”: “Sobretot quan fa tants anys que gires, els nostres seguidors ja han vist gairebé tot el que teníem a la màniga. Hem de buscar maneres diferents de presentar-nos perquè no diguin que som Els Pets fent el mateix de sempre”. La banda té en compte que “segurament hi haurà gent que es quedarà amb ganes d’escoltar alguna cançó en concret” però diuen que aquest format ofereix la possibilitat d’escollir els discos que més han marcat la vida del públic.