L’Agrupació Ilerdenca de Pessebristes i després d’un parèntesis de tres anys d’haver-ho celebrat a la Seu Vella, va retornar ahir a l’Auditori Enric Granados per tal de dur a terme l’acte de Cloenda del Cicle de Nadal. Vas ser presidit pel tinent d’alcalde Carlos Enjuanes, acompanyat per diversos regidors de la Paeria; el president del Consell Comarcal del Segrià, David Masot; la vicepresidenta de la Diputació Sandra Castro; el bisbe de Lleida Salvador Giménez i el president de l’Agrupació de Pessebristes, Jordi Curcó
En la seva salutació, el president dels pessebristes va destacar en primer lloc l’alta xifra de participants al Concurs, “amb pessebres de gran qualitat i gust artístic”. Així mateix, es va referir a l’èxit de participació en tots i cadascun dels actes i exposicions organitzades per l’entitat: “Cal deixar constància dels gairebé 9.000 visitants que han tingut els diorames i pessebres exposats en la nostra seu, la Capella del Peu del Romeu, que com a casa dels pessebres i del pessebrismes s’ha consolidat com a punt de referència del Nadal a la nostra ciutat”.
Per finalitzar la seva intervenció, va recordar l’escriptora, poeta i pessebrista Rosa Fabregat, traspassada el passat 31 de desembre: “Ens acompanyà sempre amb el seu somriure, la seva bonhomia i elegant senzillesa”. Curcó la va recordar com a pregonera del Nadal de 2017 i que, com a poeta, deixà escrits el poema “Dolços infants amb lluernes” dedicat a la Romeria dels Fanalets de Sant Jaume, i la Nadala “Cant de Nadal”, musicada per Pedro Pardo i estrenada al Pregó de Nadal de l’any 2012. D’aquest poema en va llegir un fragment com a recordança.
El bisbe de Lleida, el president del Consell del Segrià i la vicepresidenta de la Diputació van felicitat els premiats i a l’entitat per la seva tasca. Així, el tinent d’alcalde, Carlos Enjuanes, va donar les gràcies a l’Agrupació de Pessebristes per la seva “feina incansable i de dedicació al Cicle de Nadal”.
Tot seguit es van lliurar els premis dels Concursos de Pessebres entre els 150 inscrits, 60 al Concurs Infantil i Juvenil i 90 al Concurs general. Així, uns 40 van rebre el primer, segon o tercer premi en les categories Grup Diorames, Grup Diorames Mestres Pessebristes, Familiars, Centres d’Ensenyament, Entitats, Esglésies, Monumentals, Grup Aparadors, Playmobil, Originals i Grup Comarcals.
De tots ells destaca el Premi Absolut per a Virgilio del Olmo, autor del pessebre monumental de la Parròquia de Sant Pau de la Mariola. També es va fer un reconeixement especial a tres pessebres vivents de Lleida. Al de l’Associació l’Hangar del barri dels Magraners, per la seva recuperació després de sis anys d’aturada; al Col·legi Claver i a la Unitat Pastoral del Carme i Sant Joan.
La Cloenda de l’acte va ser a càrrec de la Coral Vailets de l’Orfeó Lleidatà, dirigida per Esther Lara. Els petits cantaires van oferir un recull de Nadales, finalitzat amb el popular cant del “Fum, fum, fum”, al que s’ha sumat bona part del públic.