L’Auditori Municipal Enric Granados de Lleida acollirà el pròxim dissabte 14 de desembre, a les 20.00 hores, el concert ‘Messies’, una obra de Georg Friedrich Händel composta l’any 1741, a càrrec de l’Associació Messies Participatiu, una entitat cultural que vetlla per a la promoció de la música i el cant coral. L’actuació aplegarà sobre l’escenari de l’auditori lleidatà músics professionals i aficionats. El concert canvia cada any de director i enguany serà dirigit pel cerverí Xavier Puig, que estarà acompanyat per l’Orquestra Vespres d’Arnadí, el Cor de Cambra de l’Auditori, María Hinojosa (soprano), Marta Infante (contralt), Marc Sala (tenor), Guillem Batllori (baix) i tots els cantaires de l’associació. El Messies Participatiu és un format únic i diferent de concert, ja que com s’ha citat aplega músics professionals i gent aficionada al cant coral.
Aquesta experiència, que també arribarà a les ciutats de Barcelona i Girona, ofereix als cantaires la possibilitat de compartir escenari amb grans figures del món de la música i al mateix temps regala als espectadors una interpretació d’una obra emblemàtica que l’escriptor Stefan Zweig va incloure al seu llibre ‘Moments estel·lars de la humanitat’. Abans d’arribar al concert, els cantaires hauran assajat durant unes 50 hores en diferents caps de setmana, unes proves que ha dirigit Pol Pastor, que dirigeix, a més, l’Orfeó Lleidatà, i el pianista correpetidor, Bernat Bonjorn, que també és pianista del Cor del Cambra Enric Granados de l’Auditori de Lleida.
Joana Uribe, vicepresidenta de l’entitat va explicar durant la presentació del projecte que “a Lleida, es farà a través de les corals, perquè intentem fer un gran concert i la qualitat és important”. Uribe va afegir que esperen que a la capital del Segrià puguin ser “100 o 120 persones”. Durant el concert, els cantaires interpretaran algunes nadales catalanes i peces de l’oratori de Handel. El Messies és un oratori, una obra que explica amb música un tema religiós. A diferència de l’òpera, però, no hi ha dramatització ni vestuari a l’escena i els cors són fonamentals en l’obra.