El Parc Agrobiotech de Lleida va ser l’escenari de la presentació de la campanya de Sant Joan de la Coca de Recapte i la Coca de Sant Joan, una iniciativa que uneix tradició, territori i solidaritat.
El President del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, Toni Frías, explicava durant l’acte que l’entitat preveu que serà una bona campanya, amb una gran acollida per part del públic gràcies al vincle amb els valors locals i a una coca que representa com cap altra l’esperit del territori.
Enguany es vol potenciar la col·laboració amb l’Associació de productors de l’Horta de Lleida, que permetrà que els ingredients de les coques siguin de proximitat i de màxima qualitat, i també la col·laboració amb Postureig Lleida iniciada l’any passat amb #ILoveCocaDeRecapte, que té un doble objectiu: promocionar la coca de recapte i recaptar fons per a entitats solidàries del territori.
L’acte de presentació va comptar amb la presència de membres del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, regidors de la Paeria, membres l’Associació de productors de l’Horta de Lleida i també del Sr. Postu de Postureig de Lleida.
La importància d’aquesta tradició es va poder comprovar fa uns dies al concurs ‘La millor coca de sant Joan 2025’, que es va celebrar a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm. Es tracta d’un reconeixement professional per una elaboració que ha esdevingut símbol de la tradició catalana, on els forners en són els màxims protagonistes. El president Toni Frías va participar com a jurat, concretament en la categoria de llardons, on va guanyar Forn el Racó de Granollers. La resta de guanyadors van ser: Tradicional de fruita – Morreig de Barcelona; Crema i pinyons – Fleca Rovira de Santa Agnès de Malanyanes; Xocolata – La coca de Folgueroles de Folgueroles; i Creativa – Pastisseria Natcha de Barcelona.