L’ICG Força Lleida va caure en el primer test de pretemporada davant un Barça superior i amb més fons d’armari en una autèntica festa al Barris Nord. Van destacar Kur Kuath (14 punts) i Javi Vega (10 punts) en els lleidatans.
Hi havia moltes ganes de tornar a veure botar la pilota al Barris Nord i ahir es va presentar un escenari immillorable per a donar inici al primer test de pretemporada. ICG Força Lleida i Barça Basket van disputar el Trofeu Orum Ciutat de Lleida en un partidàs “de luxe”, tal com ho va qualificar Gerard Encuentra en la prèvia.
Tots dos equips, amb moltes cares noves en la seva plantilla i un Barça amb nou entrenador, Roger Grimau, van disputar un primer partit típic de pretemporada però que va ser un espectacle per a donar la benvinguda a l’afició en el Pavelló Fruita Barris Nord, que va presentar molt bona entrada. Una trobada en el qual els lleidatans van oferir una bona versió en la primera part i van competir de tu a tu amb el Barça de Grimau, encara que en la segona els de Encuentra es van desinflar davant un Barça en el qual van aparèixer els Laprovittola i Satoransky, encertats en el triple.
Gerard Encuentra va arrencar d’inici amb tres dels fitxatges en aquest mercat d’estiu, amb Hasbrouck, Javi Vega i Kur Kuath, acompanyats de Diogo Brito i Rafa Villar. Precisament, Vega i Kur Kuath van deixar molt bones sensacions en els seus primers minuts amb la samarreta lleidatana.
L’ICG Força Lleida va saltar amb intensitat sobre la pista i Diogo Brito anotava el seu primer triple, amb un Javi Vega que oferia la seva carta de presentació al Barris Nord anotant i amb bones jugades en atac. En els primers dos minuts de partit l’equip de Grimau no va anotar fins que va aparèixer Laprovittola (7-4). Kur Kuath, un altre dels noms a destacar en l’ICG, també apareixia en gairebé totes les jugades dels lleidatans, encara que el Barça s’avançava per primera vegada als cinc minuts (7-8). Lapro tornava a mostrar la seva qualitat per a posar-se l’equip a l’esquena i Kuath salvava amb alguns taps, sent un autèntic mur en defensa. El primer parcial acabava amb un 20-16 a favor dels lleidatans.
En el segon quart, mateixa intensitat i mateixa igualtat amb un Barça que començava a estrènyer l’accelerador. Javi Vega apareixia amb un triple (23-21) però el Barça tornava a avançar-se amb facilitat. Arroyo s’apuntava a la festa lleidatana per a empatar el partit (27-27) i els joves del Barça treien a relluir la seva desimboltura per a tornar a posar-se per davant (29-34). Matulionis empatava a tres minuts del final (34-34) i Jaume Lobo anotava de tres, seguit d’un altre triple de Matulionis (43-36), però l’argentí Lapro no li perdia la cara al partit i remuntava ell solet per a deixar el marcador en 43 a 44 al descans.
En la segona part, el Barça va pujar la intensitat i el Força Lleida es va desinflar, fruit del cansament i del físic i fons d’armari dels blaugrana. Encuentra va donar minuts als més joves, amb Codoñer, Ibou Dabo i Donovan Saine. El resultat al final va ser el menys important, amb un 80 a 103 i un Barça que es va emportar el títol.
Missatges de suport per al lesionat Marvin Ogunsipe

La mala notícia de la setmana passada la va protagonitzar el jugador de l’ICG Força Lleida Marvin Ogunsipe, fitxatge d’enguany i que va haver de passar per quiròfan. Els jugadors del quadre lleidatà van mostrar suport al jugador amb samarretes amb el seu nom, fins i tot en la banqueta. També es va poder veure una pancarta a la graderia del Barris Nord.