Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Barça i Reial Madrid concentren pràcticament la meitat dels ingressos totals de la lliga espanyola, segons un estudi

L'anàlisi avisa de "l'excessiu endeutament" dels clubs de les cinc principals lligues d'Europa

El vicepresident de la Comissió d'Economia i Finances de l'Esport del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Carles Murillo, durant la presentació de l'estudi econòmic de "Les finances de les 5 grans lligues de futbol europees en 2022/2023"

ARTICLES - ZONA 2

El FC Barcelona i el Reial Madrid van captar gairebé la meitat dels guanys de la lliga espanyola la temporada 2022/2023, segons l’estudi econòmic ‘Les finances de les 5 grans lligues de futbol europees 2022/2023’. Es tracta d’una de les lectures del treball, elaborat pel Col·legi d’Economistes de Catalunya (CEC) i JM Gay i Sanfeliu Auditoris, que ha presentat el vicepresident de la comissió de Comptabilitat del CEC, Martí Garcia. Garcia ha destacat que la facturació de la competició va pujar un 8% i que en la classificació amb les altres competicions d’Europa va ser la tercera (per darrera de la Premier League i la Bundesliga). L’estudi alerta de “l’excessiu endeutament” dels clubs de les cinc principals lligues europees.

L’anàlisi ha concretat que en l’exercici 2022-2023, la lliga espanyola va ingressar 3.800 milions d’euros, mentre que la Bundesliga 3.900 i la Premier League 7.477. Per sota el torneig estatal es van situar la Sèria A amb 2.900 i la Ligue 1 amb 2.600. Tot i així, entre els cinc millors equips del continent, el Madrid era el primer  en ingressos, amb 831,1 milions d’euros i el Barça el tercer, amb 807,7 milions d’euros, entremig es va col·locar el Manchester City, amb 825,5 milions.

En aquest sentit, l’informe ha remarcat que els drets de televisió a la lliga espanyola “ja no són el primer ingrés”, ha incidit l’economista, i soci del despatx JM Gay i Sanfeliu Auditors, Josep Sanfeliu, que també ha presentat els resultats. Sanfeliu ha matisat que aquest comportament “només passa en els que van a les primeres posicions”, però no amb els conjunts que es troben conforme es baixa en aquest llistat. L’economista ha indicat que es tracta de “la potència de la marca” que tenen aquestes entitats capdavanteres davant les altres. D’aquesta manera, té més “marge” per recollir ingressos comercials, especialment per a Madrid (402,7 milions) i Barça (375,7 milions).

Sanfeliu ha explicat que l’altra “pota” per aconseguir liquiditat és amb les entrades als partits, un apartat que també van dominar blaugranes i blancs, amb 189,5 i 145,3 milions, respectivament.

Jugar o no la Champions League

Garcia i Sanfeliu han recalcat que “un dels factors de desgavell” entre els clubs grans i petits és disputar una competició europea, concretament la Champions League; dels prop de 2.800 milions que repartia la UEFA als clubs la temporada 22/23, 2.056 milions van ser destinats aquest torneig. L’informe recull que en aquest curs es van distribuir 1.637 milions d’euros als 20 millors equips d’Europa, representant el 60% del total.

Tanmateix, entre el primer de la llista, el Manchester City, i l’últim, el Frankfurt, la  diferència va ser de 80 milions; l’equip anglès va obtenir 135 milions d’euros, mentre que l’alemany 55. D’altra banda, l’estudi ha indicat que dels 2.056 milions d’euros a repartir, les cinc grans lligues es van emportar el 66%, sent la Premier League amb un 16,6% la que més.

El futbol femení

‘Les finances de les 5 grans lligues de futbol europees 2022/2023’ també ha apuntat que la Barclays Women League (lliga anglesa femenina) va obtenir més ingressos que la Liga F. Així mateix, el deute de la britànica també vas ser superior respecte al de l’espanyola, amb més de 21.000 milions d’euros de pèrdua davant els 10,8 milions. Tot i la diferència d’ingressos de la Barclays amb la resta de competicions, l’informe ha assenyalat que la Liga F va obtenir més del doble d’ingressos d’una campanya a una altra; en la temporada 21/22 va registar 18.108 milions d’euros, mentre que en la temporada 22/23 van ingressar 39.606 milions d’euros. La principal font d’ingrés en el futbol femení va ser la branca comercial, suposant el 76% del total de l’ingrés de la lliga espanyola de la temporada 22/23.

El FC Barcelona va significar gairebé la meitat dels ingressos totals de la Liga F, amb 14.133 milions d’euros. El va seguir el Reial Madrid que, tot i ser el segon que més va ingressar, va sumar la meitat que l’equip català,  amb 7.421 milions d’euros.

La presentació d’aquestes xifres s’ha fet en el marc de la II Jornada ‘Josep Maria Gay de Liébana’ que el Col·legi d’Economistes acull en una mena d’homenatge a l’economista. Gay de Liébana acostumava a fer aquest desgranat dels números de les principals lligues europees.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)