Als problemes que arrossega l’educació, cada any de forma més anticipada, hem de sumar-hi el de les altes temperatures. Anar a classe a molts centres educatius s’està convertint en una activitat de risc. La calor de l’estiu s’avança a la primavera, i, tant alumnes com docents i altres professionals, han de passar hores dins d’aules reescalfades i en patis que són forns de ciment. La situació d’emergència climàtica, amb calorades insuportables sobretot des del 2022, exigeix l’aplicació de mesures pal·liatives urgents. Però aquestes no acaben d’arribar. La gran majoria de centres educatius no estan adaptats a les noves condicions que imposa el canvi climàtic i s’hi ha de treballar en un ambient que posa en perill no només la capacitat d’aprendre, sinó la salut. Per sobre dels 24 ºC, la calor ja afecta la capacitat de concentració. Aquest llindar se supera durant setmanes a molts centres. Els 27 ºC són el límit que estableix la legislació laboral i els 30 ºC són la mitjana que Greenpeace ha trobat a moltes aules de l’Estat espanyol. Als patis, molts sense vegetació ni ombra, ha detectat temperatures de fins a 60 ºC! Els responsables polítics mantenen alumnes i personal amb temperatures que no tolerarien als seus despatxos.














