Renfe està treballant en una proposta per limitar sempre a 40km/h la represa de la circulació dels trens després d’una caiguda del sistema LZB. En un document que ja circula públicament, però que fonts de Renfe remarquen que encara no és una decisió definitiva ni una instrucció aprovada, també es demana que el maquinista sempre confirmi amb el centre de control que no hi ha cap altre tren dins del seu cantó de bloqueig.
La proposta, que arriba després d’una petició similar dels sindicats, s’està treballant amb Adif i l’ERTMS, el sistema europeu de gestió del trànsit ferrovari, i formaria part d’un paquet més ampli de mesures. En tot cas, Renfe recorda que no és ni el regulador ni gestor de la circulació.
El Sindicat Espanyol de Maquinistes Ferroviaris ja va reclamar dissabte fer servir sempre la marxa a la vista, que impedeix als trens circular a més de 40 km/h, quan es desconnecti algun dels sistemes de seguretat i pugui haver-hi més d’un tren aturat a la via. També Iryo ha reclamat a l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF) que revisi els protocols de circulació que s’apliquen quan deixen de funcionar els sistemes de protecció.













