Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Llarena obre la porta a aplicar l’amnistia a Carles Puigdemont bon punt el TC sentenciï sobre el primer recurs

Seria tant bon punt el Constitucional sentenciés sobre els recursos d’empara dels líders del procés i afectaria també Puig i Comín

Isabel Perelló, ahir durant l’obertura de l’Any Judicial a Madrid (ACN)

ARTICLES - ZONA 2

El magistrat del Tribunal Suprem Pablo Llarena preveu aplicar a Carles Puigdemont, Lluís Puig i Toni Comín la doctrina que el Tribunal Constitucional (TC) estableixi en la primera sentència sobre els recursos d’empara dels líders del procés per l’aplicació de l’amnistia a la malversació. El primer previst és el de Jordi Turull. Ho farà, segons fonts jurídiques, tan bon punt es publiqui al BOE la sentència, que fonts del TC situen a l’entorn del 26 d’octubre. D’aquesta manera, si la majoria progressista del Constitucional accepta el recurs de Turull, com es preveu, i estableix una doctrina extensible als tres processats, Llarena l’aplicarà sense necessitat d’esperar que el TC resolgui individualment els recursos de Puigdemont, Comín i Puig.

El mateix apunten fonts de la Sala Penal del Tribunal Suprem. La primera decisió del Constitucional també pot tenir efectes sobre la situació dels altres condemnats per malversació en la causa del procés: Oriol Junqueras, Raül Romeva i Dolors Bassa. En tot cas, Llarena i la Sala Penal esperaran a disposar de la sentència i de la doctrina exacta establerta pel Constitucional abans d’actuar.

En el cas de Puigdemont, Comín i Puig, una eventual aplicació de l’amnistia al delicte de malversació comportaria també deixar sense efecte les ordres nacionals de detenció que Llarena manté vigents contra tots tres. El Tribunal Constitucional abordarà el recurs d’empara de Jordi Turull en el ple que comença el pròxim 22 de setembre.

En aquesta reunió, la majoria progressista previsiblement rebutjarà la ponència del magistrat conservador José María Macías, contrari a concedir l’empara i, per tant, a l’aplicació de l’amnistia.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12