Uai! és una interjecció brasilera que equivaldria a la expressió catalana “Caram!” o “Què em dius!”. Però a Lleida aquesta manifestació de sorpresa té també una versió mengívola: la del bar-restaurant que, batejat amb aquest nom, s’ha convertit en un dels millors ambaixadors gastronòmics del país de la samba a la nostra ciutat. El local, situat al número 14 del carrer Sant Pere Claver, al barri de Pardinyes, és de petites dimensions i d’aspecte modest (de fet, no té capacitat per a més de 20 persones, terrassa a banda). No obstant això, traspua encant i hospitalitat, com queda reflectit en el cartell que anuncia borogodó, paraula brasilera que significa “bon rotllo”, o en l’amabilitat sincera de l’encarregat, en Gustavo. L’abundància de productes brasilers que proliferen arreu de l’establiment, i de clients procedent d’aquest país, garanteixen que no ens trobem davant un frau gastronòmic. La carta no és extensa però és deliciosa i 100% autèntica: salgados (aperitius i petits entrepanets), espetinhos (broquetes de pollastre o porc), feijoada (guisat de mongetes negres amb carn, arròs blanc, farofa i col), picanha (rostit de vedella tendríssima) o calabresa acebolada (embotit de porc fumat saltejat amb ceba caramel·litzada), entre altres menges. Tot arrodonit amb unes caipirinhes deliciosament refrescants. Això sí, l’únic vi que tenen és un beuratge dolç amb gust herbaci que sembla creat en un mal dia per uns monjos brasilers embriacs. Els clients, per arrodonir l’àpat, són convidats a un vaset de cachaza, de licor de canela o de Selvagem. La primera molt forta, la segona molt saborosa i la tercera molt afrodisíaca, segons el cambrer. De les dues primeres en dono fe, de la tercera… ja us ho explicaré.














