La carnisseria Porté-Estop de Vilaller es va imposar en el concurs d’escudella al Fòrum Gastronòmic de Girona, on van ser reconeguts en el Concurs Nacional de pilota i botifarra negra per a l’escudella en aconseguir tres premis: millor pilota, millor botifarra negra i millor conjunt.
El concurs, que enguany s’ha dut a terme com a prova pilot, va comptar amb la participació de diferents professionals del sector carni i xarcuter, que van presentar les seves elaboracions a un jurat professional, encarregat de valorar tant la qualitat dels productes com el respecte per la tradició i l’equilibri de sabors.
La moderació del concurs va anar a càrrec de Josep Dolcet, de la Fundació Oficis de la Carn. El jurat va comptar amb la participació de Pròsper Puig, president de la mateixa Fundació; Mireia Sellarès, presidenta de GremiCarn Barcelona; i Toni Seli, president del Gremi de Carnissers de Girona.
El concurs, que compta amb el suport de la Fundació Oficis de la Carn i de GremiCarn, s’emmarca dins del programa de concursos gastronòmics del certamen, amb l’objectiu de fomentar l’elaboració d’escudella durant tot l’any.
L’escudella és un plat tradicional de Catalunya i des del Fòrum Gastronòmic de Girona volen reivindicar-ne la importància. Per això, al llarg de tres dies es faran tallers, ponències i demostracions sobre aquest plat. La primera d’elles va congregar alguns noms com ara Carme Ruscalleda o Josep Roca per parlar sobre aquest plat.
Josep Roca ha aprofitat per recordar la importància d’aquesta sopa tradicional i totes les varietats que en surten, ja que està “oberta a la reinterpretació”.














