Almenys set avions que feien rutes per Europa han rebut aquest dimarts amenaces de bomba. Segons mitjans internacionals com la BBC; dos procedien de Dublín i Lisboa, respectivament, i han aterrat a Roma; un altre cobria la ruta entre Dinamarca i Polònia; i dos més feien el trajecte de Dublín i Bergamo (Itàlia) fins a Bulgària. Els dos restants han sortit del Regne Unit en direcció a Polònia i Espanya. Aquest darrer ha aterrat a l’aeroport de Múrcia, on s’ha desplegat un dispositiu de seguretat amb membres de la Policia Nacional i especialistes dels TEDAX. Després de fer les comprovacions, la Guàrdia Civil ha descartat la presència d’explosius. Les autoritats de cada país estan investigant els fets.
En el cas espanyol, el vol era de Ryanair i feia la ruta de Manchester (Regne Unit) a Múrcia. Els 114 passatgers i els 7 tripulants de l’aeronau han desembarcat per passar els controls de seguretat de la Policia Nacional. Per precaució, s’ha aturat l’activitat de l’aeroport durant dues hores.
Un altre avió que volava de Londres fins a l’aeroport de Chopin de Varsòvia s’ha desviat a Varsòvia-Modlin a causa de l’avís de bomba. En canvi, el vol provinent de Copenhaguen ha pogut aterrar a Chopin «amb normalitat», segons l’agència danesa Ritzau.
Les amenaces de bomba també han afectat dos aeronaus amb destinació Bulgària. Una s’havia enlairat des de Dublín i l’altre des de Bergamo. En un principi, el govern búlgar havia informat que un dels avions havia sortit d’Israel, però posteriorment han rectificat.
Els dos incidents restants s’han produït a l’aeroport de Fiumicino, a Roma, amb vols provinents de Dublín i Lisboa. En un dels casos, la Força Aèria Italiana ha escortat l’aeronau fins que ha aterrat.
En tots els aeroports les autoritats nacionals han activat els protocols de seguretat i han inspeccionat els avions. Fins ara, no s’han trobat explosius.
Aquest dilluns, un avió de l’aerolínia Wizz Air que feia la ruta entre Londres i Sofia també va rebre una amenaça de bomba a ple vol i va haver d’aterrar d’emergència a l’aeroport de Budapest. Després de les comprovacions, que van descartar la presència d’explosius, va poder continuar el trajecte fins a la capital búlgara.














