El Govern i els partits d’esquerra van celebrar la victòria dels demòcrates i la derrota de Donald Trump a les eleccions legislatives dels Estats Units, perquè considera que és un resultat que frena l’”onada ultra” i que es pot repetir aviat a Espanya, com també va passar al Brasil.
En un missatge que ha publicat a la xarxa social X, Pedro Sánchez va celebrar el resultat, el va comparar amb el que havia passat prèviament al Brasil, amb la victòria de Lula da Silva, o va augurar que això mateix passarà aviat a Espanya. Sánchez va assenyalar que la societat nord-americana va votar contra les polítiques que “només empobreixen”, i contra l’odi, el masclisme i el negacionisme climàtic, una idea que ha resumit en una frase: “L’onada ultra a què pretenen pujar Feijóo i Abascal ja no creix: s’ensorra”.
La candidata de Podem a la Presidència del Govern, Irene Montero, va considerar que avui és un “bon dia per a la humanitat”, abans d’afegir que el resultat ha de servir “per acabar amb les guerres i el genocidi”. També el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, va ironitzar sobre aquest assumpte amb aquest comentari a la mateixa xarxa social: “Veuràs quan s’aixequi Abascal i vegi això de Trump”.
El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, de Sumar, va augurar que el proper 29 de novembre la derrota de Trump serà la mateixa que tindran Feijóo i Abascal. “Va perdre Bolsonaro i va fugir com un delinqüent vulgar. Va perdre Netanyahu i acabarà assegut davant un tribunal pels seus crims contra la humanitat. Va perdre ahir Trump i és una de les derrotes més humiliants que es recorden als EUA El 29-N els toca a Feijóo i Abascal”.
Per la seva banda, Feijóo va demanar a Sánchez que prengui nota del que predeien les enquestes electorals i el va advertir que, “si les enquestes americanes van encertar i encerten les espanyoles, el 29 de novembre hi haurà un tomb polític a Espanya”. “El poble americà sap el que ha de fer i ho ha fet”, va apuntar, confiant que també passi a Espanya.














