Una dona de 37 anys va morir aquest dissabte a la localitat segoviana de La Granja després de ser apunyalada al carrer per la seva exparella, un home de 42 anys que es va autolesionar i està hospitalitzat en estat greu després de suposadament cometre el crim, investigat per la Guàrdia Civil com un cas de violència masclista.
Sobre les 9.15 hores d’ahir, el Servei d’Emergències 112 de Castella i Lleó va rebre l’avís de diversos veïns de La Granja que deien haver vist un home i una dona protagonitzar una discussió a prop de la rotonda ubicada davant la Porta Segòvia, al centre històric de La Granja.
Els veïns van relatar que, enmig de la discussió, l’home va fer servir una arma blanca per assestar diverses punyalades a la seva víctima, que va quedar estesa a terra, i després es va autolesionar. Els serveis d’emergències van traslladar llavors l’avís a la Guàrdia Civil i a Emergències Sanitàries-Sacyl, que va mobilitzar una UVI mòbil i una ambulància de suport vital bàsic. Els sanitaris van intentar reanimar la dona al lloc dels fets, però van acabar confirmant la seva mort. El suposat agressor també va ser atès i traslladat a l’Hospital General de Segòvia, per les lesions de gravetat que ell mateix s’hauria ocasionat. Segons va informar la Subdelegació del Govern espanyol, la víctima, que tenia un fill de 16 anys, no havia interposat cap denúncia contra la seva exparella. No obstant això, la tarda del divendres, la dona de 37 anys sí que va anar a parlar amb uns agents de la Guàrdia Civil que havia trobat pel carrer, a qui va comentar que tenia “problemes” amb la seva exparella, que no es tractaven d’agressions ni d’amenaces i, encara que la víctima no va voler interposar una denúncia, es van obrir diligències, i ara la Guàrdia Civil prosseguirà amb la investigació.
Van acudir al lloc dels fets diversos amics de la víctima mortal, que van dipositar espelmes i un ram de roses per honrar aquesta nova víctima de la violència masclista a l’Estat espanyol.