La Generalitat no descarta canviar les peticions de penes i les tipologies de delictes per als tres processats pels atemptats del 17 d’agost del 2017 a Barcelona i Cambrils en el seu escrit de qualificacions definitiu, que es presentarà al final del judici.
En l’escrit de qualificacions provisionals que han presentat a l’Audiència Nacional, els serveis jurídics del Departament d’Interior no van demanar penes pel delicte d’assassinat per als processats pels atemptats de Barcelona i Cambrils del 2017. Fonts del Govern destaquen que, en les qualificacions provisionals no s’atribueix el delicte d’assassinat als processats perquè l’Audiència Nacional va excloure aquesta acusació dels fets que seran jutjats.
Els tres processats a l’Audiència Nacional són els únics vius relacionats amb els atacs, ja que els altres membres de la cèl·lula van morir en l’explosió d’Alcanar o van ser abatuts. En l’escrit de qualificacions provisionals, la Generalitat demana penes de 44 anys de presó per a Mohamed Houli Chemal, l’únic supervivent de l’explosió a Alcanar, i a Driss Oukabir, germà d’un dels terroristes morts. Per a Said Ben Iazza demana 8 anys de presó.
Aquesta acusació no sol·licita penes per delictes d’assassinat, com també va descartar la Fiscalia. La Generalitat, però, modificarà el seu escrit final “si durant el judici sorgeixen elements que possibilitin un increment de les penes i delictes”.