Un estudi de Seeliger i Conde · Kingsley Gate revela que més de la meitat dels directius a Espanya (54%) ha dimitit o es planteja fer-ho a causa del seu desacord amb els processos de presa de decisions de la companyia, si bé, el 78% ha vist millores en aquest àmbit. Aquesta és la principal conclusió de la recerca realitzada amb 400 líders en l’àmbit global -50 d’ells a Espanya- en col·laboració amb FT Longitude, part del grup Financial Times.
L’informe assenyala que gairebé la meitat dels directius (44%) no està del tot content amb el grau d’apoderament que té en la seva posició. Quant als estils de lideratge, el predominant en les empreses espanyoles és avui el “democràtic”, que afavoreix la delegació i l’apoderament, per sobre del tradicionalment conegut com a “autoritari”.
Perquè els estils de lideratge i de presa de decisions dels directius i organitzacions estiguin alineats, resulta essencial que s’avaluï -abans de la contractació- la manera en què els candidats prenen les seves decisions. Així ho van expressar un 74% dels enquestats espanyols, els qui van abordar aquest assumpte abans de la incorporació a les seves noves companyies. Si s’obvia aquesta anàlisi, assenyalen els experts, es corre el risc de perdre a un nou directiu durant els primers mesos d’adaptació a la seva nova posició/companyia.
Les dades, els processos d’anàlisis i la tecnologia, són les palanques més intuïtives per a millorar la presa de decisions de les companyies. No obstant això, l’estudi assenyala que “els líders de l’empresa” són el factor comú (pel 44% dels enquestats) de major impacte per a millorar els processos de presa de decisions. Així mateix, cal destacar que el 36% dels directius considera la contractació de “nou talent” com un factor clau per a la millora en la presa de decisions.
Els resultats d’aquest estudi demostren la importància que tenen els processos de presa de decisions per a valorar l’encaix dels candidats en les organitzacions. Per això, situem aquest element en el centre de la nostra metodologia per a identificar, avaluar i seleccionar talent. És necessari que les expectatives de candidats i empreses encaixin, per a garantir els resultats del negoci i el desenvolupament de relacions professionals a llarg termini.