Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

ASESCON denúncia 43 números de telèfon davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades per vulnerar la normativa contra el correu brossa telefònic

ARTICLES - ZONA 2

Després de la modificació de l’article 66 de la Llei General de Telecomunicacions, que reconeix el dret a no rebre anomenades no desitjades amb finalitats de comunicació comercial, tret que existeixi consentiment previ del mateix usuari per a rebre aquest tipus de comunicacions comercials, l’Associació Espanyola de Consumidors va assenyalar que, després de les consultes realitzades, obria un canal de consulta i de reclamació per a atendre les denúncies que en aquest assumpte traslladessin els ciutadans.

L’associació explica que “no enteníem com havent-hi una legislació aprovada es trobessin els consumidors amb què no s’hagués arribat a eliminar el correu brossa telefònic al qual estem sotmesos”.

“Ja assenyalem en el seu moment que des del nostre punt vista la normativa compta amb diferents possibilitats per les quals les empreses, a manera d’excepció, pot continuar amb aquesta activitat de màrqueting agressiu. I això l’estem veient en les respostes que reben els consumidors quan protesten per aquesta situació”, afegeix.

En primer lloc, poden continuar amb les crides si l’usuari ha donat el seu consentiment exprés. Això es produeix en els consentiments que es donen en contractes o en internet.

Una altra excepció és la de l'”interès legítim”, pel qual, per exemple, una empresa de telemàrqueting pot emparar-se en ell quan es tracta d’un client que ja té una relació contractual amb la companyia i s’al·lega que és una comunicació de seguretat per a evitar el frau d’una companyia suplantadora i, de pas, vendre’ns un producte.

Davant aquesta situació, des d’ASESCON han recopilat la informació rebuda des del mes d’agost per part dels consumidors i procedeixen a realitzar denúncia davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades perquè actuï d’ofici i obri una recerca davant possibles irregularitats. Cal tenir en compte que molts consumidors indiquen que han cancel·lat totes les seves dades personals però que, malgrat això, continuen rebent dit correu brossa telefònic tan molest.

Han estat un total de 43 números de telèfon els que s’han recopilat i esperen una actuació important per part d’aquesta Agència.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12