Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Més de 50 activitats al festival literari ‘Sant Miquel de les Lletres’ a Lleida

El certamen suma nous gèneres i vol posar en valor la poesia amb espais on es recitaran versos

Presentació de la quarta edició del Sant Miquel de les Lletres

ARTICLES - ZONA 2

El festival literari ‘Sant Miquel de les Lletres’ arriba enguany a la seva 4a edició i pretén convertir Lleida en la capital de la literatura catalana per uns dies. Organitzat per la Fundació Horitzons 2050, tindrà lloc del 5 al 10 d’octubre i durant 6 dies programarà diàlegs, sessions de narració oral, un mercat del llibre i el lliurament dels premis Rosa Fabregat en el marc d’una festa el dia 10 que vol reunir els clubs de lectura lleidatans. Enguany, el certamen fa un pas més i posa en valor la poesia, que sortirà al carrer per arribar a tothom amb les anomenades ‘Cantonades de poesia’, espais de recitació de poesia. Segons els organitzadors, l’any passat el certamen va reunir 12.500 persones.

La directora del festival Mertxe París ha explicat que després de tres anys, aquesta quarta edició s’ha pensat per fer un “salt qualitatiu a nivell nacional”. Es vol que impacti en el major nombre de lleidatans però també que transcendeixi Lleida i la situï com una cita obligada al país en l’àmbit de les lletres. El president de la Fundació Horitzons 2050, Antoni Gelonch, ha recordat que la voluntat del festival és promoure l’interès per la lectura en català i fer que la gent “trobi literatura a tot arreu”. Especialment enguany, ha afegit, es vol projectar el festival al país per explicar que a Lleida es fa una setmana del llibre en català, “perquè no tot passa a la capital”.

La setmana, que l’any passat va reunir 12.500 persones segons l’organització, confia ampliar públic enguany. El programa començarà dilluns 5 d’octubre a l’IEI amb el diàleg ‘La mort i els llibre’, al voltant del tema de la mort a la literatura amb l’escriptora Teresa Ibars. Dimarts 6, també a l’IEI, ‘Preparant la República’ recuperarà la memòria de la revista ‘Vida Lleidatana’ amb el periodista Enric Calpena, l’escriptora Antonieta Jarne i l’historiador Josep Maria Solé i Sabaté, en una taula moderada per la directora del diari ‘Segre’, Anna Sàez.

El programa continuarà dimecres 7 a la Sala Alfred Perenya amb el diàleg ‘Cap on va el món?’, sobre l’actualitat internacional. Dijous 8, al mateix espai, les escriptores Carlota Gurt i Núria Cadenes protagonitzaran la conversa ‘Del microcosmos al macrocosmos de la literatura’, amb la moderació de la periodista i antropòloga Joana Soto. Divendres 9 el debat tornarà a l’IEI amb ‘El futur del llibre’, que reunirà les editores Marta Ferré de la llibreria La Singratalla de Tremp i Laura Huerga, de l’editorial Raig Verd, en una sessió moderada per l’escriptor i llibreter Joan Roure, una reflexió sobre l’ofici i el paper del llibre que tancarà el bloc de diàlegs de la setmana.

També com a novetat cadascun dels diàlegs tindrà la seva pròpia bibliografia, fet que permetrà als assistents poder llegir sobre el tema tractat a partir de les recomanacions literàries que es podran baixar del web de la fundació.

Premis Rosa Fabrega, narració oral per a totes les edats i sessions de cuina i literatura

Dissabte 10, el Sant Miquel de les Lletres viurà la seva jornada més intensa. Al matí, l’Aula Magna de l’IEI acollirà l’emissió en directe del programa ‘El Suplement’ de Catalunya Ràdio, mentre al pati se celebrarà una nova Marató de Contes. A la tarda arribarà el lliurament de la segona edició dels Premis Rosa Fabregat.

Sant Miquel de les Lletres tornarà a arribar a totes les edats amb sessions de narració oral a 10 escoles, 5 instituts i 3 residències de gent gran, a més de les sessions de literatura i cuina a l’Espai Sunka i un mercat del llibre amb 9 parades. Enguany, el festival estrena novetats que el fan encara més present a la ciutat: les ‘Cantonades de poesia’, amb recitals poètics als carrers. La festa de cloenda consistirà en una actuació, una trobada de clubs de lectura i un servei de recomanacions literàries que, a partir dels temes de cada taula, proposarà lectures al públic.

La setmana clourà amb una festa el vespre del 10 d’octubre al Cafè del Teatre amb l’espectacle ‘L’Arbre de l’Alliberament’ amb música original del compositor David Pradas per a poemes de Maria Mercè Marçal recitada per la poetessa Núria Miret i cantada per la soprano Maria Altadill.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12