Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Lleida estudia ampliar el pàrquing de Blondel i construir-ne dos més soterrats per sumar unes 700 noves places

El nou equip de la Guàrdia Urbana per perseguir actituds incíviques posa 17 sancions en la seva primera setmana

ARTICLES - ZONA 2

La Paeria de Lleida estudia sumar unes 700 noves places per a vehicles al centre de la ciutat a través de l’ampliació de l’aparcament de l’avinguda Blondel i la construcció de dos nous aparcaments soterrats, un a l’espai de l’actual pàrquing del Rectorat de la Universitat de Lleida i un altre que s’ubicaria a l’encreuament entre l’avinguda Prat de la Riba i el carrer Pi i Margall. Segons ha explicat l’alcalde de la ciutat, Fèlix Larrosa, l’aparcament que s’estudia ubicar al Rectorat comptaria amb unes 300 places, mentre que els altres dos tindrien sumarien unes 200 places cadascun. D’altra banda, el nou equip de la Guàrdia Urbana per perseguir els incompliments de l’ordenança de civisme ha posat 17 sancions des de l’1 d’octubre.

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha anunciat en una roda posterior a la comissió informativa de Seguretat, Mobilitat i Civisme i Convivència que la Paeria ha constituït un grup de treball amb l’empresa del pàrquing de l’avinguda Blondel, Interparking Lleidatana SA, per avançar en l’ampliació de l’equipament soterrat «amb un mínim de 200 noves places», que s’han de sumar a les 452 places actuals.

El grup de treball té sobre la taula diverses opcions per portar a terme aquesta ampliació, que van des d’allargar l’aparcament actual cap a l’avinguda de Madrid o també, fer arribar l’equipament cap a la plaça Espanya, ha explicat Larrosa, que ha remarcat que, de moment, el projecte no té un calendari fixat.

Tampoc hi ha data per als altres dos projectes que ha anunciat. Pel que fa a la construcció d’un nou aparcament entre l’avinguda Prat de la Riba i el carrer Pi i Maragall, el projecte permetria sumar un mínim de 200 places, mentre que el soterrament de l’actual aparcament del Rectorat, comportaria unes 300 places.

Larrosa ha destacat que la supressió de zones d’aparcament a la superfície permet ampliar i crear noves zones verdes i «avançar cap a una ciutat més sostenible i accessible». «Més aparcament soterrat significa menys cotxes ocupant espais a la superfície i donant tombs per trobar aparcament i també ens permet avançar en la creació de noves zones verdes i espais de passeig», ha indicat.

17 sancions per incomplir l’ordenança de civisme

Per la seva banda, l’1 d’octubre es va posar en marxa el nou equip específic de la Guàrdia Urbana que preveu perseguir de manera activa les infraccions que preveu la nova ordenança de civisme i convivència que es va aprovar en el darrer ple municipal de setembre. En aquesta primera setmana, els agents han interposat 17 sancions, 10 a persones i 7 a establiments, per incomplir l’ordenança actual, la majoria de les quals per no fer una gestió adequada dels residus. Les sancions s’han posat a la Zona Alta.

 

«La principal novetat d’aquest nou grup d’inspecció del civisme és que volem anar una mica més enllà de detectar la incidència», ha explicat Morón, que ha afegit que la tasca dels agents «no és simplement vigilar, sinó actuar i intentar investigar qui ha fet el fet incívic».

Amb aquest objectiu, s’han identificat diversos «punts negres» al llarg de la ciutat i també es reforcen els controls a les hores on es detecten més actes incívics. «El que volem és que Lleida sigui una ciutat més endreçada, neta i on s’evitin al màxim aquests incidents», ha matisat Morón.

A banda d’això, la Paeria també ha editat un catàleg, que es repartirà a entitats, centres educatius i clubs esportius, que inclou activitats per millorar la convivència i el civisme a la ciutat. Entre altres, el catàleg ofereix tallers per donar eines als alumnes per gestionar millor els desacords i xerrades per educar en el pensament crític, així com una taula rodona per treballar amb les famílies que van a animar els seus infants als esdeveniments esportius.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)