Espanya es va classificar per a semifinals del Mundial per segona vegada en la seva història en un partit que va repetir el guió dels vuitens. De nou, Mikel Merino va sortir des de la banqueta per a rescatar la selecció espanyola amb un gol en el minut 88. Els quarts de final de l’Eurocopa 2024, els vuitens i els quarts del Mundial 2026. Tots amb un patró comú: Mikel Merino.
La primera part va ser de tanteig, amb Espanya més dominant amb la pilota i dos xuts que va aturar Ngoy, mentre Doku i Lamine intentaven imprimir una marxa més al partit.
Aquest últim va iniciar la jugada del gol. Va atraure l’atenció de Doku i De Cuyper per a filtrar una pilota a l’arribada de Porro. Passi enrere a Olmo, rebuig de Courtois i gol de Fabián Ruiz.
Un centre de Castagne des de la banda dreta el va rematar De Ketelaere, anticipant-se a Cubarsí en el primer pal. Forçat, va aconseguir creuar la pilota i convertir-se en el primer jugador que marca un gol a Unai Simón en un Mundial des d’Ao Tanaka l’1 de desembre de 2022.
El canvi que ho va canviar tot va ser forçat. I a Bèlgica. En el minut 71, Courtois va haver de retirar-se del terreny de joc per unes molèsties a la cuixa esquerra. En el seu lloc va entrar Senne Lammens, debutant, que va acabar apareixent com a protagonista a la foto del gol que va eliminar Bèlgica i va classificar Espanya.
Un xut de Cubarsí, llunyà, va provocar un mal rebuig de Lammens dins de l’àrea que Merino, oportunista, va ficar a la porteria.












