Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Marca Horta

ARTICLES - ZONA 2

La marca Horta de Lleida va ser creada per la Paeria l’any 2017. Aquesta iniciativa té com a objectiu generar identitat al territori de l’Horta, diferenciar-la d’altres espais agraris i afegir valor als nostres productes. La marca s’utilitza per senyalitzar les entrades de cada partida de l’Horta, punts de producció i venda de productes agraris, així com llocs d’interès patrimonial, cultural i “agrocultural”. El passat 17 de gener la Marca va fer un acte per rellançar el projecte. La regidora i tinent alcalde Begoña Iglesias va presentar la trobada acompanyada del comissionat per l’Horta Joan Queralt i tècnics municipals que van oferir una proposta participativa a totes les entitats adscrites a la marca. Un bon punt de partida, escoltar la gent que està a peu del territori. Hi ha una sàvia dita popular on es diu que el coneixement parla, però és la saviesa qui escolta.

El repte de la marca serà crear o promocionar espais gastronòmics on els productes de l’Horta destaquin per la seva qualitat i sabor. Arribar a restauradors, fires, ofertes de degustacions per mostrar-los els avantatges de tenir producte de temporada molt a prop. De fet, la marca permet a restaurants, establiments de venda i distribuïdors adherir-se i formar part del projecte, aquest és un camí que serà important per fer un bon impuls als nostres productors i productores. Necessitem que els empresaris de la restauració de Lleida creguin més en la producció local, sovint hi ha aspectes de gestió que els fa comprar a altres distribuïdors perquè molts restauradors no saben que actualment hi ha empreses familiars de l’Horta que et porten productes frescos al restaurant i també a casa.

En la trobada del 17 de febrer es van compartir moltes oportunitats com millorar la presència dels productors i productores als mercats municipals destacant els productes de l’Horta per fer-los més visibles als consumidors. També buscar la complicitat dels restauradors oferint distintius als seus restaurants depenent de la quantitat de subministradors de l’Horta que els abasteixen. Un altre punt important va ser el foment d’activitats gastronòmiques unides a experiències a l’Horta per degustar els productes en els espais on es produeixen, un fet únic que ben poques ciutats poden oferir tan a prop. Senyalitzar millor punts de l’Horta amb interès agroturístic. I també fer pedagogia en escoles i instituts perquè el nostre jovent conegui l’Horta, descobreixi el seu patrimoni (material i immaterial) i l’estimi amb més motius.

Per fer aquesta tasca caldrà la complicitat de moltes entitats i persones i el bon lideratge de la Paeria. El primer pas està fet, la bona disponibilitat de tothom genera il·lusió, ara caldrà arremangar-se i posar-se a caminar amb fets. De moment tenim tres propostes de floració a l’Horta amb degustacions, espai de vermut i música en directe. Anoteu dates d’aquest març de 2025… els matins del 9 a Fruita Blanch, 23 a Cal Garreta i 30 de març a Granja Pifarré teniu l’oportunitat de gaudir d’unes experiències amb familiars o amics al cor de l’Horta. Us esperem!

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12