Marc Márquez (Repsol Honda) va tornar ahir, gairebé un any després, al podi d’una carrera marcada per dues banderes vermelles en el GP del Japó. Un tercer lloc especial perquè la victòria se la va emportar un altre espanyol, Jorge Martín, però fonamentalment perquè es va produir a Motegi sota la pluja.
El talentós pilot lleidatà Marc Márquez, va aconseguir ahir una fita significativa al Japó en aconseguir el seu primer podi de la temporada després de quedar tercer. Aquesta gesta no sols marca el seu retorn a l’elit de les competicions, sinó que també suma un total de 101 podis per a convertir-se en el cinquè pilot amb més podis de la història.
La forta pluja i l’escassa visibilitat va obligar la direcció a donar la carrera per acabada mancant 12 voltes per al final. Els pilots van entrar al box a la meitat del GP del Japó, van esperar mitja hora al fet que les condicions milloressin i just quan es disposaven a continuar, la climatologia va empitjorar. Van sortir a pista, volta d’escalfament i segona bandera vermella. Així va finalitzar una de les carreres més estranyes de la història, on es va donar per bo l’últim pas per la meta. L’espanyol Jorge Martín es va emportar la victòria i es posa a només 3 punts del líder del Mundial, Pecco Bagnaia, que va ser segon.
El futur de Marc Márquez es va aclarint. Almenys, segons les paraules de Gigi Dall’Igna, el CEO de Ducati, en Sky Sports Itàlia. El transalpí va afirmar que el de Cervera ha decidit deixar Profunda per a signar per Gresini en 2024. “Marc és dels pilots més forts. El fet que vulgui pujar-se a una Ducati només ens pot alegrar”, va dir.
“El podi fa gust d’aire fresc, és oxigen i un resultat romàntic”
“És fantàstic tornar al podi després de tant de temps, i fer-lo aquí a Motegi, a casa d’Honda, amb tants aficionats i gent d’Honda aquí, sincerament resulta bastant romàntic. En la carrera es tractava d’entendre els pneumàtics de mullat una vegada que canviem, al principi estava bastant sec, així que era important anar amb compte per a no destruir el pneumàtic. He mantingut la calma i quan he vist que hi havia més aigua en pista, he començat a atacar. Aquest podi és el que hem estat buscant tot l’any i és un bon impuls per a l’última empenta en 2023”, va afirmar Marc Márquez després del seu primer podi en aquesta temporada.
Respecte al seu futur, del qual no va donar pistes, Marc va dir que “encara que hi hagi gent que digui que gaudeixo, no estic gaudint i hi ha nits sense dormir, de pensar molt i l’estic sofrint, però intent apartar-ho, intent estar el més centrat possible en pista, perquè pilotar una MotoGP no és fàcil. El meu compromís amb la marca ha estat i serà sempre al 100%”.