El divendres 19 de setembre tindrà lloc una nova edició de la Nit de la Recerca a l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida). En aquesta edició, l’Institut ha preparat 16 tallers, 2 xerrades divulgatives i 4 visites guiades, que tindran lloc durant tota la setmana, tot i que la gran majoria serà el divendres 19 de 17.00 a 21.00 hores.
Per assistir a qualsevol activitat, cal que totes les persones es registrin a través de la pàgina web nitdelarecerca.irblleida.org.
Donar conèixer el treball dels investigadors i les investigadores de manera lúdica i els beneficis que aporten a la societat, podent convertir-se en una estona en científics i científiques unes hores, és l’objectiu de la Nit europea de la recerca.
Aquest esdeveniment públic de divulgació de la ciència, que se celebrarà a una desena de ciutats catalanes els darrers dies de setembre, tindrà lloc a l’IRBLleida del 16 al 19 de setembre i a la Universitat de Lleida (UdL) divendres 19 de setembre.
Les activitats s’iniciaran dimarts 16 amb una visita guiada al centre, que es repetirà fins dijous en diferents horaris. El 17 de setembre tindrà lloc una xerrada amb el títol “Hàbits saludables per combatre el càncer: alimentació i activitat física” a càrrec de la investigadora en formació, Mariona Pont.
Divendres 19 serà el dia en què tindran lloc el gran volum de tallers de manera simultània. Tallers sobre la missió del Biobanc, ciència i art, com se sent un cervell quan té un ictus?, o el viatge al·lucinant del que mengem. A més, el centre CREBA, ubicat a Torrelameu, oferirà una gimcana amb proves relacionades amb l’anatomia dels animals i la sanitat, un joc de nivells per a descobrir que es fa en un quiròfan i lectures en veu alta de textos escrits per personal científic.