El president de la Generalitat, Pere Aragonès, mantindrà avui una reunió institucional amb el paer en cap, Fèlix Larrosa, i amb l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, al Palau de la Generalitat.
Les reunions, que seran les primeres entre el president i els alcaldes, des que aquests van prendre possessió del càrrec, es duran a terme a les 10 hores, amb l’alcalde de Tarragona, i a les 11.30 hores amb l’alcalde de Lleida. Les trobades es faran a porta tancada. Larrosa va explicar que plantejarà al president “l’agenda Lleida”, una vintena de qüestions clau per a la ciutat, per a les quals la Paeria demana el suport del Govern.
Aquestes mesures estan repartides en cadascun dels 5 eixos en els quals s’estructura l’acció municipal: la ciutat de les oportunitats, justa, segura, saludable i del bon govern. D’altra banda, la diputada i portaveu d’ERC a la Paeria, Jordina Freixanet, en el marc de les jornades de treball d’inici del curs Parlamentari celebrades pel grup Parlamentari d’ERC a Vilanova i la Geltrú, va repassar amb el president de la Generalitat, Pere Aragonés, els temes de la Carpeta Lleidatana.
Freixanet va posar a sobre la taula al president Aragonès aquells projectes estratègics de ciutat que la Paeria no pot deixar escapar com, per exemple, la nova estació d’autobusos, l’ECMU o bé el nou pavelló de Fira de Lleida. Durant la trobada, Freixanet va posar en valor la feina feta pel Govern Aragonès a Lleida, que es tradueix en inversions milionàries per tirar endavant projectes de ciutat i de país com la nova Escola Minerva, l’ampliació de l’Hospital Arnau de Vilanova, la millora de l’Escola Camps Elisis i de l’Escola Seu Vella (abans, Cervantes), així com el baixador que se situarà al polígon, la subvenció atorgada per una nova deixalleria o l’impuls de Torreblanca. Freixanet i Aragonès es van emplaçar a continuar mantenint reunions amb la resta de l’executiu del Govern, per fer un seguiment acurat de l’anomenada Carpeta Lleidatana.