El Museu Hidroelèctric de Capdella va teure ahir de la vitrina del museu la locomotora dièsel i la vagoneta coneguda popularment com ‘La Rúbia’ i la va tornar a fer circular. Més d’un centenar d’aficionats al ferrocarril, amants de la història industrial i famílies van poder fer un petit trajecte a sobre de la vagoneta o conduir la locomotora. Aquest vehicle va circular a més de 2.000 metres d’altura durant la construcció del salt hidroelèctric de Capdella i servia per transportar els treballadors. Va funcionar des del 1912 fins a la dècada de 1980. L’alcalde de la Torre de Capdella, Josep Maria Dalmau, va explicar que vol convertir ‘La Rúbia’ en un reclam turístic i crear un petit recorregut turístic per on pugui circular periòdicament.
La locomotora i la vagoneta ja es van treure de la vitrina del museu l’any passat. En aquella edició solament es va engegar per comprovar que el motor encara funcionava. Aquest any, s’ha engegat i s’ha fet circular per un petit trajecte d’uns vint metres. L’alcalde Dalmau, veient l’interès que desperta entre la gent, ha dit que aquest recorregut s’ampliarà en un futur i també els dies de funcionament. Casualment, Dalmau va ser un dels últims conductors de la locomotora.