La Plataforma Compromís pel Museu Morera critica la inacció de la Paeria i considera que ha perdut el temps després de no sancionar la UTE per haver aturat les obres durant cinc mesos.
Després d’estudiar i analitzar amb deteniment la documentació de la construcció del nou Museu d’Art Jaume Morera, a la seu de l’antiga Audiència, lliurada per la Paeria, la Plataforma Compromís pel Museu Morera denuncia que les administracions han perdut el temps al “no exercir la seva potestat sancionadora” vers les empreses adjudicatàries.
A través d’un comunicat, assenyala que “hem pogut constar que totes i cada una de les causes al·legades amb posterioritat a l’adjudicació i a l’acta de replanteig i inici d’obra per la UTE, ja havien estat estudiades i informades favorablement pels organismes competents”. I apunta que “només en el cas de les restes arqueològiques, de les que ja es preveia la seva existència, faltava determinar la potència del jaciment per concretar la despesa”. Per aquest motiu, entén que la UTE “l’únic que ha volgut des del primer moment és més diners” i volen creure que la inacció de l’Ajuntament respon a voler solucionar el conflicte “arribant a un acord sense alterar el preu i dialogant”.
Txus Llavero, portaveu de la Plataforma, lamenta que s’han perdut cinc mesos de feina i que s’ha posat en “risc” el projecte. En aquest sentit, Llavero afirma que el més preocupant no és “perdre” els dos milions d’euros provinents del fons FEDER, sinó posar en perill les finances de la ciutat. “No fer el museu reportaria una sèrie de despeses enormes, ja que l’edifici s’hauria de tornar a l’Estat”. En el document s’especifica que la Paeria no va poder iniciar les obres fins a finals del 2018, quan el Ministeri d’Hisenda va signar la modificació de la cessió d’ús de l’edifici de l’antiga Audiència per a ser seu del nou Museu d’Art de Lleida de forma exclusiva i permanent. Així doncs, si s’incompleix aquest ús i no es fa el museu, “s’haurà d’abonar una indemnització a l’Estat i el valor del deteriorament”.