Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Fira de Titelles de Lleida potencia les possibilitats de negoci amb trobades ràpides entre artistes i programadors

Uns 200 professionals d'una vintena de països es desplacen a la ciutat amb la intenció de tancar contractacions

Reunions ràpides entre companyies i programadors en el marc de la Fira de Titelles de Lleida per establir contacte i possibles contractacions

ARTICLES - ZONA 2

El teatre de la Llotja ha acollit aquest divendres l”speed meeting’ de la Fira de Titelles de Lleida per posar en contacte desenes de companyies i uns 200 programadors que s’han desplaçat a la ciutat per assistir a aquest esdeveniment únic al sud d’Europa. Durant una hora, s’han celebrat 158 reunions ràpides — de vuit minuts cadascuna– en què els artistes han pogut presentar els seus projectes als compradors amb la intenció de potenciar les possibilitats de negoci i acabar tancant contractacions en festivals d’arreu del món. El codirector de la fira, Oriol Ferre, ha destacat que aquesta activitat i la resta de jornades professionals refermen la funció “de mercat i d’aparador” de l’esdeveniment, que fins diumenge celebra la 36a edició.

Més enllà d’omplir carrers, places i teatres durant quatre dies, la Fira de Titelles té una clara vocació professional que permet posar en contacte els diferents agents del sector. Aquest any s’han acreditat a l’esdeveniment uns 200 directors i programadors de 21 països diferents, sobretot d’Europa, però també de l’Àsia o del continent americà, que converteixen la ciutat “en la capital d’aquest art de teatre”, segons Ferre.

L’organització ha concentrat aquest any l’activitat professional en les jornades de dijous i divendres per tal de fomentar les relacions entre compradors i venedors d’espectacles. Amb aquest objectiu, aquest divendres s’ha habilitat un espai de reunions ràpides a la Llotja perquè les dues parts estableixin un primer contacte personal i acabin tancant contractacions immediates o de cara al futur. A la trobada hi han assistit companyies que actuaran a Lleida, però també d’altres que han quedat fora de la programació.

Programadors i companyies, cara a cara

El programador portuguès Nuno Pinto fa una dècada que assisteix a la fira lleidatana, atret “per les bones opcions i ofertes” que hi troba. En declaracions a l’ACN, Pinto ha destacat la importància de les reunions per establir una relació “molt més pròxima” i “conèixer al detall” les propostes de les noves companyies o d’aquells artistes amb una llarga trajectòria i que presenten novetats.

Ester Cabacés, de la companyia Txu Titelles, ha explicat que fins diumenge no presentarà al CaixaForum l’espectacle ‘L’Adelina i en Hop’, però que ha decidit assistir a la fira “des del primer dia” per fomentar el debat i el coneixement amb els programadors. “Espero poder oferir informació de tots els nostres espectacles, que hi hagi escolta i un bon ‘feedback’ per poder anar a festivals”, ha afirmat.

Un impacte econòmic per al sector i per a la ciutat

Tot i que la Fira de Titelles no disposa de cap estudi sobre l’impacte directe de l’esdeveniment en les contractacions de les companyies, el seu codirector, Oriol Ferre, ha celebrat que el negoci existeix. “Algunes companyies es donen per satisfetes tancant cinc actuacions, i n’hi ha que poden tancar-ne deu, quinze o vint”, ha constatat. Com cada any, l’organització contactarà els pròxims mesos amb les companyies per confirmar si els contactes fets durant la fira s’han traduït en oportunitats.

Alhora, els professionals i visitants de la Fira de Titelles de Lleida suposen una important injecció per a l’economia de la ciutat, ja que omplen hotels i restaurants i visiten museus, monuments i altres atractius turístics de la capital del Segrià. “El que tenim clar és que tots registren puntes de visitants durant el cap de setmana de la Fira de Titelles, però un estudi de l’impacte no el tenim perquè és molt costós”, ha reconegut Ferre.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8