La delegació del govern espanyol considera que la pancarta contra el Rei de plaça Catalunya generava problemes de seguretat. En concret, en un comunicat que ha fet públic indica que el cartell ocupava “bona part” de la façana de l’edifici, fet que “impedia el control de diverses finestres amb vistes directes a l’acte”. Això, considera l’administració espanyola, podia “dificultar la plena seguretat” de l’esdeveniment i “posar en risc” les “víctimes, ses majestats els reis i les més altes autoritats de l’Estat” que hi eren presents.
Per tot plegat, la delegació del govern espanyol ha demanat informació a la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona sobre les mesures de seguretat que s’han pres per a l’acte i ha recordat que la policia estatal ha demanat que es retirés a causa de “l’espai cec de seguretat que generava”, un requeriment que “ha estat desatès”.
La delegada accidental del govern espanyol a Catalunya, Montserrat Garcia Llovera, ha fet la petició per carta al director general de la Policia de la Generalitat i al Comissionat de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona.