Lleida i tot el territori van celebrar ahir el Dia Internacional de la Dansa amb diverses activitats i actuacions. A Lleida, la plaça de la Llotja va acollir una actuació de les escoles Arts Dansa, Dancescape i La Dansa Estudi. A més, es va inaugurar l’exposició de la sèrie d’onze dibuixos en tinta sobre paper que l’artista Jordi Jové va realitzar, ara fa quinze anys, durant l’espectacle multidisciplinar de la coreògrafa lleidatana Pilar Buira, ‘Shiryaev ó el silenci de l’eruga’, que va inaugurar la 14a mostra d’Animac. L’exposició es podrà veure fins al 29 d’octubre i durant l’acte inaugural es va projectar el vídeo de l’espectacle de Pilar Buira en el qual Jordi Jové va intervenir.
A Balaguer es van fer dues activitats. Al matí, una trobada escolar amb la Cobla Mediterrània, que va comptar amb més de 250 alumnes de la ciutat, i a la tarda la Mostra de Dansa al carrer, amb l’alumnat de les diferents escoles, les associacions de ball swing i de country i les colles sardanistes.
La celebració del Dia de la Dansa continuarà avui a Lleida, amb una sessió del ‘Cafè curt’ (20.30 hores) dedicada a la dansa. A Tàrrega, el Teatre Ateneu acollirà (21.00) l’espectacle plàstic, físic i poètic, ‘Beneath’, de la reconeguda companyia de Thomas Noone, i que s’inspira en l’observació de les limitacions que la societat imposa en l’ús de l’espai.