Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La CE admet que tenir Canadà de “soci” no implica una adhesió

FOTO_ Unió Europea Von der Leyen, amb el primer ministre del Canadà, Mark Carney

ARTICLES - ZONA 2

La Comissió Europea ha admès que el Tractat de la UE no preveu l’estatus de membre associat, que és la proposta que aquest dimecres va plantejar la presidenta de l’executiu, Ursula von der Leyen, per al Canadà.

El portaveu comunitari, Olof Gill, va indicar que l’article 49 estableix que qualsevol estat europeu pugui sol·licitar formar part dels 27, mentre que la proposta per a Ottawa és per a un “país soci” i és diferent de l’adhesió. Gill va afegir que aquesta i altres qüestions són les que ara abordaran amb els canadencs, i que en començaran a parlar a la cimera UE-Canadà prevista a finals d’octubre. “Ens estem centrant a veure com podem complir el compromís de la presidenta de portar les relacions UE-Canadà al nivell més alt possible”.

Gill no va respondre si l’aliança amb Ottawa inclouria aspectes com la lliure circulació de persones i mercaderies. El portaveu va assenyalar que Von der Leyen va proposar una “idea gran, audaç i magnífica” però que ara els estats membres i el Canadà hauran de definir com es concreta. “Aquest treball anirà avançant en segon pla a nivell tècnic, mentre ens preparem per a la cimera UE-Canadà”, va dir Olof Gill.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12