Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Kendrick Lamar i Beyoncé triomfen als Premis Grammy

El californià s’imposa en una gala que recorda els incendis de Los Angeles i critica a Donald Trump

Beyoncé va recollir el premi pel ‘Cowboy Carter’ (EFE)

ARTICLES - ZONA 2

Kendrick Lamar es va convertir la matinada de dilluns de manera inesperada en l’artista amb més guardons de la 67è edició dels Grammy en rebre cinc reconeixements per part de l’Acadèmia de la Gravació que van atorgar a Beyoncé el seu anhelat premi a àlbum de l’any amb ‘Cowboy Carter’.

El cantant californià es va imposar amb el seu tema ‘Not Like Us’ en dos de les categories regnes: gravació de l’any i cançó de l’any, que se sumen a millor actuació de rap, millor cançó de rap i millor vídeo musical. Beyoncé, per part seva, va tornar a fer història i va triomfar en les categories de millor àlbum country i millor actuació country d’un dueto per ‘II MOST WANTED’, al costat de Miley Cyrus. Taylor Swift, en canvi, se’n va anar amb les mans buides malgrat les sis nominacions a les quals optava pel seu últim àlbum ‘THE TORTURED POETS DEPARTMENT’, igual que Billie Eilish, qui partia com una de les favorites de l’edició. La britànica Charli va obtenir tres gramòfons per ‘brat’.El fenomen Chappell Roseguin es va coronar com la millor artista nova, en una terna que també considerava a Sabrina Carpenter i la rapera Doechii, i en una poderosa intervenció va exigir a les discogràfiques dignificar les condicions dels artistes emergents.

La gala va recaptar 7 milions de dòlars per als damnificats pels devastadors incendis de Los Angeles i va estar repleta de mostres de suport al personal d’emergències que va combatre els focs durant tres setmanes. Lamar, oriünd de l’estat de Califòrnia, va recordar al seu discurs els llocs del comtat de Los Angeles com a “veritable testimoni” que es continuarà restaurant la ciutat de manera col·lectiva. També Lady Gaga i Bruno Mars van honrar les víctimes en interpretar ‘Califòrnia dreamin’, una oda a l’Estat Daurat abans de guanyar el Grammy a millor actuació pop en duo per ‘Die With a Smile’.

Gaga va aprofitar el seu altaveu per reivindicar el dret de les persones trans i el poder de la música per a unir a les persones. Alicia Keys, condecorada amb el Grammy a l’impacte global, va fer referència a l’ordre executiva que va signar Trump sobre el reconeixement únic de dos gèneres: masculí i femení, deixant a un costat a la comunitat trans. “La diversitat, equitat i inclusió (DEI) no és una amenaça sinó un regal”, va esmentar la intèrpret de ‘Empire State of Mind’. D’altra banda, la colombiana Shakira, que va recollir el Millor Àlbum de Pop Llatí per ‘Las mujeres ya no lloran’ va defensar a la comunitat migrant per a fer front a les polítiques de Donald Trump, que amenaça amb major deportació de la història.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12