Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Junts tomba al costat de PP i Vox la pròrroga dels lloguers

El decret llei hagués permès allargar dos anys els contractes vençuts entre el 21 de març de 2026 i el 31 de desembre de 2027

FOTO_Fernando Villar (EFE) Activistes per l’habitatge protesten al Congrés

ARTICLES - ZONA 2

El ple del Congrés va rerogar ahir, amb la majoria que sumen el PP, Vox i Junts i l’abstenció del PNB, el decret llei que permetia prorrogar dos anys els contractes de lloguer vençuts entre el 21 de març de 2026 i el 31 de desembre de 2027.

Després de la votació, el ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, va anunciar als passadissos de la cambra baixa que el Govern portarà aquest decret al Congrés “les vegades que facin falta”.

“Insistirem fins que sigui realitat”, va prometre el ministre, que es va mostrar convençut que la dreta no havia donat “un sol argument real per votar en contra” i que ho va fer per “tacticisme” i “tancada ideològica”, cosa que, segons la seva opinió, “pagarà molt car”.

El decret llei que el Congrés ha derogat, i que havia impulsat Sumar dins del Govern, permetia prorrogar dos anys els contractes de lloguer que vencen entre el 21 de març del 2026 i el 31 de desembre del 2027 i limitava al 2% les actualitzacions anuals de renda. La mesura afecta una mica més d’un milió de contractes i uns 2,7 milions d’inquilins, la majoria a Madrid i Catalunya.

La no convalidació del decret llei que permetia prorrogar dos anys els contractes de lloguer obre un escenari d’incertesa respecte a la validesa dels contractes prorrogats durant la vigència del decret.

Els juntaires també s’alineen amb la dreta per fer caure el consorci d’inversions que proposa ERC

El Congrés va tombar ahir la presa en consideració de la proposició de llei d’ERC per crear un consorci d’inversions entre l’Estat i la Generalitat. La proposta va rebre 181 vots en contra del PP, Vox, Junts i el PNB. Durant el debat, la portaveu de Junts, Míriam Nogueras, va afirmar que el plantejament dels republicans partia d’un “diagnòstic correcte”, però en donava una solució “equivocada”. “En comptes de demanar que paguin el que se’ns deu, es proposa crear un organisme controlat per Madrid”, va lamentar, tot avisant que Catalunya “no necessita més guinguetes”, sinó que es facin les inversions pendents.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12