Que el Dakar és la carrera més dura del motorsport no és una mera frase feta. El Repsol Toyota Ral·li Team ho ha constatat en tota la seva cruesa aquests dies. Isidre Esteve i Txema Villalobos han completat la segona part de la crono de 48 hores aquest dissabte al matí, 24 hores més tard del que es preveu, després de passar una segona nit en el desert. El problema tècnic que van tenir el divendres ha convertit en èpica la seva lluita per seguir en carrera. Però ho han aconseguit.
En la primera part van engolir ni més ni menys que 402 quilòmetres de dunes i es van plantar en el campament “D”, el que havien planificat sobre el paper. Només els faltava un way point (15 minuts de penalització) que no se’ls va validar en la cresta d’una duna, però era tan empinada que no van poder tornar a pujar. El divendres tenien 147 quilòmetres per davant. No obstant això, poc després d’arrencar, es va trencar el diferencial davanter.
“Crec que haurem de contactar amb les autoritats de l’Aràbia Saudita per a dir-los que han de refer els mapes, perquè hem canviat diverses dunes de lloc. Em fan mal fins a les celles. Ha estat bestial!”, feia broma Txema Villalobos.